ontslag zonder enige vorm van rede

steph.kem
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag zonder enige vorm van rede

#1 , 06 nov 2011 08:38

hallo

ik ben nu 2 weken uit mijn proef tijd mijn baas en ik hebben een confict gehad over mijn functioneren
donderdag geeft je aan me niet kwijt te willen en vrijdag heeft ze me ontslagen
nu staat er in mijn contract dat zei dit schriftelijke moet doen voor het einde van de kalendermaand met de daarna in acht neming van 1 maand op zegt termijn

Nu mog ik van haar kiezen 1 week werken met behoud van de 5 avonden die ik nu werk.
of ik kreeg een maand opzegtermijn maar met mindering van uren.
tevens heeft ze niks schiftelijk gedaan tewijl dit wel in het contract staat.

Mag dit of sta ik in mijn recht als ik gewoon naar me werk ga totdat zij het schriftelijk heeft gemaakt naar mijn toe
ik neem ook aan dat zij zich hier gewoon aan moet houden net als de opzeg termijn

tevens had ik nog 1 vraag :

er werken 4 personeelsleden op het pand waar het om gaat incl. ikzelf
nu mijn colega iets niet gedaan en krijg ik het op mijn bord ik ben ingewerkt door een collega

maar ik heb een keer met mijn baas gewerkt en die had een aantal vragen over de manier waar op wordt schoongemaakt
dus ik zei ik doe dit al zo vanaf dag 1 en zo hebben ze mijn ook in gewerkt hier kan ik toch niks aan doen dan ?

GR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken
Berichten: 263

#2 , 06 nov 2011 11:56

Op je c4 zal toch een reden moeten staan

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 06 nov 2011 21:01

gewoon naar je werk gaan zoals in je arbeidsovereenkomst staat.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 07 nov 2011 10:49

“Art.37...Indien de opzegging uitgaat van de werkgever, kan de kennisgeving van de opzegging, op straffe van NIETIGHEID enkel geschieden hetzij bij een ter post aangetekende brief die uitwerking heeft de derde werkdag na de datum van verzending, hetzij bij gerechtsdeurwaardersexploot,met dien verstande dat de werknemer die nietigheid niet kan dekken en dat ze door de rechter van ambtswege wordt vastgesteld.“(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

‘De nietigheid van de OPZEGGING ingevolge de overhandiging door de werkgever van de opzeggingsbrief tast de geldigheid van het ONTSLAG niet aan. In geval zowel de werkgever als de werknemer zich na de ongeldige kennisgeving van de opzegging verder hebben gedragen alsof er geen onmiddellijk ontslag heeft plaatsgevonden,kunnen de partijen door de rechter na een redelijke termijn worden beschouwd als afstand te hebben gedaan van het recht het ontslag in te roepen‘[Cass. 28 januari 2008(B./M.J.),R.W.2008-09,185-189,Noot RAUWS,W.,De nietigheid van de opzegging,het ontslag en de afstand van het recht het ontslag in te roepen:een vertrouwd geluid van het Hof van Cassatie].

“Art.39. § 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan is de partij die de overeenkomst beëindigt zonder dringende reden of zonder inachtneming van de opzeggingstermijn...gehouden de andere partij een vergoeding te betalen die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt hetzij met de duur van de opzeggingstermijn...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Vraag uw werkgever uw C4 en voornoemde vergoeding op de dag dat uw ontslag ingaat. Bevestig dit onverwijld aangetekend indien u dit niet meteen krijgt.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”