Start via interimkantoor met dagcontracten

koen1965
Topic Starter
Berichten: 6

Start via interimkantoor met dagcontracten

#1 , 04 nov 2011 05:16

Maandag start ik als bediende in mijn nieuwe job. Ik bekwam die job via een interimkantoor en de eerste 6 maand zal dus ook het interimkantoor de werkgever zijn. De eerste paar weken werk ik via dagcontracten, waarvan deze voor de eerste 5 werkdagen reeds ondertekend zijn.
Nu moet het natuurlijk lukken dat ik heel grote kans heb dat ik eerstdaags zou kunnen starten in een ander bedrijf waar ik solliciteerde en ik aan deze job de absolute voorkeur zou geven. Kan ik eventueel gewoon afzien van de interimjob, ook al zijn er dagcontracten voor een paar dagen verder ondertekend ? Of dien ik sowieso de dagen waarvoor de contracten gelden gewoon te presteren ? Alvast bedankt voor de info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 04 nov 2011 10:42

u bent verplicht de dagen te doen die u al ondertekent hebt.
Indien u dit niet doen, kan (d8 ik) het interim kantoor een schadevergoeding eisen gelijkwaardig aan het brutoloon van die dagen

JPV zal hier zeker op kunnen antwoorden
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 nov 2011 13:03

ik kan niet anders doen dan het verhaal van Fore bevestigen :).

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 nov 2011 13:41

Normaal gezien mag het voor de nieuwe werkgever toch geen probleem zijn als de topic starter 5 dagen later start, neem ik aan... toch niet voor een bediendejob (als arbeider kan ik er inkomen dat je onmiddellijk beschikbaar moet zijn).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

xena

#5 , 04 nov 2011 13:58

best toch eens de arbeidsovereenkomst en het arbeidsreglement nakijken wat daarin bepaald staat


24 JULI 1987. - Wet betreffende de tijdelijke arbeid, de uitzendarbeid en het ter beschikking stellen van werknemers ten behoeve van gebruikers.
Art. 5. Behoudens strijdige overeenkomst worden de eerste drie arbeidsdagen als proeftijd beschouwd. Tot bij het verstrijken van die tijdsduur mag ieder van de partijen de overeenkomst beëindigen, zonder opzegging noch vergoeding.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 04 nov 2011 15:20

de proeftijd moet je natuurlijk aanvangen, dus elke dag moet de werknemer het werk aanvangen... Een dagcontract mét proeftijd zou me echter vreemd lijken...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”