Interimcontract & C4..

Zetrox
Topic Starter
Berichten: 21

Interimcontract & C4..

#1 , 28 okt 2011 15:53

Hey,

Ik heb net te horen gekregen na 7-8 maand dienst bij een bedrijf dat ik mijn ontslag krijg (Economische crisis).
Moet maandag dus niet meer werken :( .
Nu ik ben 19 jaar en ben hier allemaal nog nieuw mee & ben er ook vrijwel kapot van..
Ik zit met een heleboel financiele kosten (familiale problemen..) en heb geen idee wat ik nu krijg/heb.
Heb al 5 interimkantoren gebelt voor ander werk voor volgende week, of moet ik wachten op die C4 brief alvorens ik ander werk aanpak?
Ze gingen het opsturen, eind van volgende week heb ik het.
Ik ben radeloos.. sorry als ik de zoekfunctie niet gebruikt heb.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 28 okt 2011 16:14

Werkt u nu met een interimcontract?

Zetrox
Topic Starter
Berichten: 21

#3 , 28 okt 2011 17:19

Ik werkte op een interimcontract.
Deze contractjes waren wel wekelijks.. maar heb dit 7 maand gedaan (April tot eind oktober).

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 28 okt 2011 21:15

Na het einde van elk contractje kan u weigeren om het volgende te tekenen, wat wil zeggen dat u gerust al ander werk kan zoeken. Niets bindt u met uw huidige werkgever.

Zetrox
Topic Starter
Berichten: 21

#5 , 30 okt 2011 16:03

Nee, ik heb het misschien verkeert uitgelegd.
Ik werkte nu 7 maand via interim (weekcontracten dus).
Nu ik ben vrijdag ontslagen en heb geen idee of ik recht op op een werkloosheidsuitkering?
Mijn wachttijd ging nog 1 maand duren voor ik begon te werken, moet ik dan nu die maand uitlopen of word dat ingekort met dat ik 7 maand aan de slag was?
Mvg,

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 30 okt 2011 16:38

Als ik even mag veronderstellen:
- je bent afgestudeerd (ongeveer) eind juni 2010
- je wachttijd liep normaal (ongeveer) tot april 2011
- van maart (ongeveer) tot nu heb je gewerkt (niet ervoor)

Dan zal je nog geen recht op werkloosheidsuitkeringen hebben (je moet daarvoor immers 12 maand (=312 dagen in het 6-dagenstelsel) gewerkt hebben in de laatste 18 maand (
468 dagen). Gezien je wachttijd tot april 2011 liep, heb je nu wél recht op wachtuitkeringen, je wachttijd is immers gedaan (wachttijd loopt door als je in het werk zit).

Je hebt recht op de volgende uitkering:
Als gezinshoofd: 1042,08
Als alleenstaande: 465,14
Als samenwonende: 400,92

Hiervoor moet je naar je vakbond of naar de hulpkas gaan.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”