Niet wetend wat er op die C4 gaat staan !!

petra_t
Topic Starter
Berichten: 5

Niet wetend wat er op die C4 gaat staan !!

#1 , 26 okt 2011 20:56

Ik ben in februari 2009 via een interim begonnen in een winkel waar is me toen destijds zeer goed voelde, op deze korte tijd heb ik me van kassierster opgewerkt naar verantwoordelijke van bepaalde "afdelingen" in deze winkel en heb een voltijds contract van onbepaalde duur

ik kreeg afgelopen week een kleine "ruzie" met mijn baas.
ben toen met spoed naar het ziekenhuis gegaan voor een operatie aan mijn tanden, en ik krijg telefoon van mijn baas met de woorden, als gij morgen nie komt werken ligt uwe c4 klaar ge krijgt u ontslag! (ook werd er mij verboden met ex collega's om te gaan en zoveel meer). geschokt ben ik gaan werken en heb voor mezelf uitgemaakt ik zoek ander werk ! Nu ben ik sinds maandag een week thuis verplicht van mijn dokter, hierbij kan men baas niet lachen en belt mij vandaag op, ik heb hem eerlijk gezegd dat ik ander werk aan het zoeken ben waarbij hij vraagt of we dan niet iets overeen kunnen komen omtrent mijn ontslag. Hij wil deze in laten gaan vanaf volgende week en ik mag morgen mijn c4 gaan halen, zo verspilde ik zijn tijd niet en kon ik rustig verder uitkijken naar ander werk. kheb hierbij ingestemd, op voorwaarde dat ik wel degelijk een werkloosheids uitkering kan krijgen. hij antwoord mij "ja da weet ik nie ik heb een kopie doorgemaild gekregen van de firma waarmee ik werk die deze dingen regelt"

Nu is mijn vraag : KAN dit eigenlijk allemaal wel? want ik wil niet de dupe zijn van het feit dat hij zijn zaakjes makkelijk en snel afgehandeld heeft.

Ik ga morgen zowiezo rechtstreeks van mijn werk met die c4 naar het ACV maar kwou hier toch een wat meningen horen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 okt 2011 21:04

SOWIESO: NIKS tekenen morgen. Dreigt hij met iets als je niet tekent, teken dan, maar zet er duidelijk bij "voor ontvangst" (schrijf eerst dat, teken dan pas erna). Ga dan met dat docuemnt rechtstreeks naar je vakbond.

Indien je morgen wél iets tekent, riskeer je grote problemen met de RVA.

Als je nog geen ontslagbrief hebt gehad, kan in principe je ontslag volgende week niet ingaan, tenzij hij een deurwaarder op je afstuurt.

petra_t
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 26 okt 2011 21:20

SOWIESO: NIKS tekenen morgen. Dreigt hij met iets als je niet tekent, teken dan, maar zet er duidelijk bij "voor ontvangst" (schrijf eerst dat, teken dan pas erna). Ga dan met dat docuemnt rechtstreeks naar je vakbond.

Indien je morgen wél iets tekent, riskeer je grote problemen met de RVA.

Als je nog geen ontslagbrief hebt gehad, kan in principe je ontslag volgende week niet ingaan, tenzij hij een deurwaarder op je afstuurt.
Ik ben blij nog zo snel een antwoord en best wel bevestiging te krijgen, ik had al een sterk vermoeden dat dit niet zomaar kon!
Dus als ik morgen enkel teken met "voor ontvangst" kan er mij niks gebeuren ?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 26 okt 2011 21:32

Nog beter is NIETS tekenen. Een ontslag gebeurt aangetekend of per deurwaardersexploot
Laatst gewijzigd door Franciscus op 26 okt 2011 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

petra_t
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 26 okt 2011 21:47

Nog beter is NIETS tekenen. Een ontslag gebeurd aangetekend of per deurwaardersexploot.
Dan teken ik morgen gewoon niks en hopelijk doet hij dan nie moeilijk...

petra_t
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 26 okt 2011 21:52

En weet er toevallig ook iemand hoe ik daar weg kan geraken zonder een opzeg te doen ? want er is zoveel gebeurd en vooral gezegd dat ik bij wijze van nog liever dood val dan daar nog 1 seconde te werken !!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 27 okt 2011 08:11

weg geraken zonder opzeg te doen kan je enkel indien je ofwel een onderlinge overeenkomst afsluit (MAAR DAN KAN JE NIET (onmiddellijk) STEMPELEN!), ofwel de verbreking van de arbeidsovereenkomst door de werkgever laat vaststellen (maar daar heb je geen argument voor) ofwel een opzeg geeft én een opzegvergoeding van misschien enkele duizenden euro's betaalt (en dan kan je ook niet stempelen).

wat Franciscus zegt is natuurlijk waar, maar soms denken werkgevers gewonnen te hebben als je iets tekent, daarom dan enkel "voor ontvangst" tekenen indien hoognodig. NOOIT eerst je handtekening zetten, maar die vermelding "voor ontvangst" eerst schrijven. Heb al gehad dat de werkgever na de handtekening het document onder de neus van de werknemer trok. Uiteindelijk politie moeten bijkomen en werkgever veroordeeld voor slagen en verwondingen...

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 27 okt 2011 23:42

Daarom schreef ik niets tekenen.
Lang geleden heb ik een vriend gehad die 'manu militari' was buitengegooid.
Volgende dag terug laten aanbieden maar nu vergezeld van een deurwaarder.
Mocht niet binnen en wilde aan de balie hem ook iets laten tekenen.
Was daarna op de rechtbank heel leuk ... gezien deurwaarder van de feiten een PV had gemaakt.
Gezien kaderlid heeft hen dat achteraf serieus wat centjes gekost.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”