werkweigering + contract van bepaalde duur

Snowflake
Topic Starter
Berichten: 16

werkweigering + contract van bepaalde duur

#1 , 25 okt 2011 20:10

Stel je hebt een contract van bepaalde duur (zes maanden) voor een bepaalde functie binnen een bedrijf. Na je proefperiode van drie maanden wil je werkgever je plots een functie opleggen die niet in het contract is opgenomen. Kan ik deze functie weigeren? Kan ik om die redenen ontslag nemen? Kan de werkgever je zomaar een functie opleggen terwijl je helemaal niet voor die functie gesolliciteerd hebt? En hoe pak ik dit het beste aan tegenover mijn werkgever?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 okt 2011 20:39

Je kan een functie die niet in het contract is opgenomen perfect weigeren. Je kan echter best niet daarom ontslag nemen (al kan je altijd ontslag nemen), maar best, indien de werkgever volhardt in de boosheid nadat je hem bewijsbaar (mail, aangetekende brief, ...) daarover hebt aangesproken en hem een termijn gegven hebt om toch aan het contract te houden, de verbreking van de arbeidsovereenkomst door de werkgever laten vaststellen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”