Is deze examenprocedure correct ?

Koeke
Topic Starter
Berichten: 57

Is deze examenprocedure correct ?

#1 , 25 okt 2011 16:26

Verleden week een examen gaan doen bij een gemeentebestuur.

Vandaag een brief gekregen dat ik niet geslaagd was .

Maar achteraf bekeken stel ik me toch vragen bij deze procedure.

Eerst en vooral we warebn met 4 kandidaten .

Elke kandidaat kreeg een voorpagina met een kleine enveloppe op , op deze voorpagina rechts in de hoek stond een nummer die je moest onthouden , meer werd er niet gezegd.
In deze enveloppe zat een kaartje waar je je naam moest opschrijven , dit terug in de enveloppe steken en dan dicht kleven .
Achter deze voorpagina zaten appart 2 opdrachtbladen aan elkaar genieten een apparte stuklijst , dus niet aan elkaar geniet of dergelijke .
Ik had dus in totaal 2 losse bladen en twee aan elkaar geniete bladeren met de vragen op .
Er is mij geen enkele moment duidelijk gemaakt dat ik dat nummer dat op de voorpagina in de hoek stond ook moest noteren op dat apparte blad en de twee aan elkaar geniete bladeren .
Nogtans vind ik wel dat men mij dit had moeten melden , want dan was het mezelf in gedachte geschoten dat ik dat moest doen .
Eerlijk gezegd is dit ook een blunder van mij geweest.

Maar wat mij het meeste stoort is dat diegene die het examen afnam duidelijk kon zien welke nummer die bepaalde persoon had toen hij rondliep , en je hierdoor eigenlijk nimmer anoniem bent voor diegene die verbetert.
Trouwens die persoon heeft deze examens ook verbeterd .
Vind ik wel raar .
Wat ik ook vreemd vind is dat allemaal die papieren van dat examen niet bij elkaar in een grote enveloppe werd gestoken , zodus dat die kandidaat dit zelf in een grote enveloppe kon steken .
Hierdoor kan er toch wel een verwisseling gebueren.
Hoe kan men eigenlijk garanderen dat dit echt allemaal zo eerlijk is verlopen ?
Men doet wel alsof , maar als je goed nadenkt weet je dat er nog kan gefoefeld worden .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 okt 2011 16:27

er kan altijd gefoefeld worden, maar deze procedure lijkt me toch niet abnormaal verlopen.

Franciscus
Berichten: 38589

#3 , 25 okt 2011 17:24

Meestal zijn hier ook afgevaardigden van de vakbond bij aanwezig.
De gemeentesecretaris is bij mijn weten de juryvoorzitter

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”