Vragen over ontslag en opzegtermijn

Tamke
Topic Starter
Berichten: 2

Vragen over ontslag en opzegtermijn

#1 , 25 okt 2011 11:12

Hoi,


ik wens mijn ontslag te geven bij mijn huidige werkgever. Ik ben echter momenteel in ziekenverlof en dit tot 30 november 2011. Wordt hier rekening mee gehouden? Of kan ik gewoon mijn ontslagbrief opsturen en mijn opzegtermijn van 6 weken laten ingaan op 1 november en eindigen op 15 december?
Verder zou ik graag in de laatste week van mijn opzegtermijn mijn resterende verlofdagen opnemen (3 dagen) en de recup die ik nog heb (9u). Kan ik dit vragen in mijn ontslagbrief?
Heb ik nog recht op mijn eindejaarspremie dit jaar? Ookal ben ik weg bij mijn werkgever. De premie wordt toch berekend op de gewerkte dagen niet? OF moet ik deze premie krijgen bij mijn nieuwe werkgever waar ik start op 16 december?

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 okt 2011 16:35

je opzeg zal idd ingaan op 1 november, niets verlengt de opzeg bij ontslag door de werknemer. Het opnemen van je verlof is in overleg met de werkgever, je kan het dus vragen, maar niet eisen.

recht op eindejaarspremie hangt sterk af van je sector. Werk je bvb in PC 218, dan moet je 5 jaar ancienniteit hebben om je eindejaarspremie te krijgen indien je zelf ontslag neemt. Dus zonder PC kunnen we geen informatie geven.

Tamke
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 25 okt 2011 17:10

Hoi,

bedankt voor het snelle antwoord. Ik zit in de gezondheidszorg. PC 303.
Kan ik in mijn opzegbrief vragen om mijn verlof of doe ik dit beter persoonlijk door eens langs te gaan.

mvg

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 25 okt 2011 19:43

niet pc 303, maar wss pc 330.

Ik weet neit of jullie recht hebben op eindejaarspremie, maar er bestaat wel een attractiviteitspremie. Daar heb je ook bij ontslag recht op, als je niet in je proef zit (wat zo lijkt).


Je kan in elke brief om het even wat vragen, maar ik zou het persoonlijk doen als ik jou was...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”