intrekking tijdskrediet

rubby
Topic Starter
Berichten: 10

intrekking tijdskrediet

#1 , 23 okt 2011 07:22

Sinds 23/05/2011 ben ik in 1/5 tijdskrediet tot aan het pensioen. Ik kreeg echter mijn ontslag met ingang van 1/09/2011 met negen maand opzegperiode. Kan mij iemand zeggen of ik dit tijdskrediet kan intrekken tijdens die opzegperiode. Wat zijn daar de gevolgen van voor mij en werkgever. Moet de aanvraag voor intrekking gebeuren via de werkgever of kan ik dat buiten de werkgever om aanvragen of moet hij hiervoor zijn toestemming geven?
Bedankt alvast voor jullie hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 okt 2011 11:22

tijdskrediet kan je intrekken afhankelijk van de reden van het tijdskrediet. Best even informeren bij de RVA.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 24 okt 2011 10:20

De artikelen 14 en 14bis van 19 DECEMBER 2001. - Collectieve arbeidsovereenkomst nr. 77bis tot invoering van een stelsel van tijdskrediet, loopbaanvermindering en vermindering van de arbeidsprestaties tot een halftijdse betrekking voorzien geen INTREKKING door de werknemer van het toegestane tijdskrediet.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 24 okt 2011 10:31

Ik heb toch al geweten dat men mensen toedstaat om het tijdskrediet in te korten. Maar het zal zeker geen recht van de werknemer zijn, enkel een gunst van de werkgever en mits goedkeuring van RVA.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 24 okt 2011 12:32

De artikelen 14 en 14bis van 19 DECEMBER 2001. - Collectieve arbeidsovereenkomst nr. 77bis tot invoering van een stelsel van tijdskrediet, loopbaanvermindering en vermindering van de arbeidsprestaties tot een halftijdse betrekking voorzien geen INTREKKING door de werknemer van het toegestane tijdskrediet.
klopt, maar in bepaalde sectoren is het toch toegestaan om die eenzijdig in te trekken, maar niet voor alle systemen (bvb wel voor kinderopvang met 50+). Ik had er dus idd moeten bijschrijven "afhankelijk van de sector"

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”