ontslag geven + uitkering

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: ontslag geven + uitkering

#16 , 24 okt 2011 09:21

de feiten om te oordelen over de juridische kant van de zaak waren 100% volledig.
Dit zijn toch feiten die ik niet zou verzwijgen als je op gesprek moet komen bij de RVA, hoor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 24 okt 2011 09:58

hij zal dan ook niet op een gesprek moeten komen bij de RVA, ze zouden hem niet mogen uitnodigen ;).

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 okt 2011 10:26

hij zal dan ook niet op een gesprek moeten komen bij de RVA, ze zouden hem niet mogen uitnodigen ;).
Inderdaad, de VDAB daarentegen, mag uitnodigen wie ze willen (liefst werklozen, uiteraard ;-). Als de topic starter na een paar maand op straat staat, zal hij toch even moeten komen uitleggen waarom hij een redelijk vaste job laten staan heeft, denk ik...

Feit blijft dat mensen hier beter ALLE feiten vertellen. Tenzij de topic starters zelf kunnen uitmaken wat al dan niet relevant is, maar als ze dat kunnen, zouden ze om te beginnen geen hulp van hier nodig hebben, zou ik zo denken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 24 okt 2011 12:36

de VDAB heeft geen enkele schorsingsbevoegdheid, dus doet er niet toe ;).

Tuurlijk kan je best alles vertellen, daar ben ik het met je eens :)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 24 okt 2011 12:51

de VDAB heeft geen enkele schorsingsbevoegdheid, dus doet er niet toe ;).
Niet echt de goede instelling als je op gesprek uitgenodigd wordt ;). Werklozen die zo denken zouden wel eens héél bedrogen uit kunnen komen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 24 okt 2011 12:53

't is niet omdat ze niet kunnen schorsen, dat ze niks kunnen doorgeven. Idem voor een werkgever.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”