Opzegtermijn vervroegd beeindigen door werkgever?

ichigo_doux
Topic Starter
Berichten: 6

Opzegtermijn vervroegd beeindigen door werkgever?

#1 , 20 okt 2011 06:39

Hallo iedereen,

Ik werk als bediende en heb eind september mijn ontslag gegeven. Mijn opzegperiode is 6 weken, dus deze ging in van 1 Oktober tot en met 13 November. Dit staat zo ook in mijn ontslagbrief die getekend is door de werkgever. 14 November begin ik reeds ergens anders te werken.

Nu is 11 November een feestdag, en daarom heeft mijn werkgever gezegd dat mijn laatste werkdag voor dat bedrijf maar loopt tot 10 November, zo hoeven ze die feestdag niet uit te betalen aan mij.

Is dit wettelijk mogelijk door hun? Want zo ben ik een dag onbetaald...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2011 09:22

Is dit wettelijk mogelijk door hun?
Voor zover ik weet kan een werkgever geen tegenopzeg geven. Ze moeten zich dus houden aan de afgesproken opzegperiode. Laat formeel weten dat u niet akkoord gaat met hun voorstel en dat u zich alsnog aan de afgesproken opzeg termijn zal houden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 okt 2011 09:50

heb je die opzegtermijn zelf bepaald of in onderling akkoord bekomen? de opzegtermijn als bediende wordt immers wettelijk niet uitgedrukt in weken, maar in maanden. Je moet dus 1,5 maand presteren, wat betekent dat je opzeg loopt van 1 oktober tot en met 15 november.