bewakingsagent badge

duvelke
Topic Starter
Berichten: 1

bewakingsagent badge

#1 , 18 okt 2011 17:41

Beste iedereen,
even mijn situatie schetsen:

In 2005 heb ik de opleiding bewakingsagent + persoonscontrole gevolgd en met vrucht beeindingd bij Securitas.
Hierna ben ik meteen op zoek gegaan naar werk. Ik solliciteerde, maar kreeg steeds lang geen antwoord.. Tot op een keer ik antwoord kreeg dat mijn badge niet in orde was. Men ging een veiligheidsonderzoek doen.
Dit kwam omdat ik vroeger in mijn studententijd voor de rechtbank ben moeten komen. Dit kwam niet op mijn strafblad, maar kreeg wel opschorting van straf. (vandalisme, foute studentengrap)
Ik hoorde er lange tijd niets van..dus ben toen indertijd een andere job gaan doen. Na vele maanden, kreeg ik dan eindelijk te horen dat mijn badge geweigerd was. Ik kon toen wel nog in beroep gaan, maar had toen een job en geen zin om daar nog veel geld naar toe te smijten. Maw, paar maanden later kreeg ik te horen dat mijn badge definitief geweigerd is.
Soit, we zijn nu een dikke 5-6 jaar later. Mijn opschorting is al even voorbij (3j)
Nu vraag ik mij af of ik nog kans maak om alsnog mijn badge te krijgen. Ik heb de voorbije jaren geen enkele keer meer in contact geweest met het gerecht, en ben braaf gesettled. Bestaat er nog een kans dat ik een badge krijg? of moet ik dit via een ander orgaan aanvechten om te bewijzen dat ik goed kan werken als bewakingsagent? Eerherstel ofzoiets?

kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 19 okt 2011 00:12

Neem voor correctionele veroordelingen een verjaring van 5 jaar. Opschorting is OOK een (soort) van veroordeling en staat uiteraard WEL geregistreerd.
Doe eerst eens navraag bij je kwartieragent, deze kan je strafregister nazien EN het is ook de persoon die van het parket een gedeelte van het onderzoek eerherstel zal moeten uitvoeren. Hij/zij kan ook de procedure al uitleggen.
( Dit zijn algemene gegevens hoor)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”