Aanwerving & verplicht gezondheidsonderzoek

LDV
Topic Starter
Berichten: 1

Aanwerving & verplicht gezondheidsonderzoek

#1 , 24 jan 2007 13:30

Ik kreeg een job aangeboden bij een firma waar ik heel graag zou op ingaan. Alvorens dit contract kan ondertekend worden, moet ik een medisch onderzoek ondergaan. Ik weet sinds een aantal jaar dat ik MS heb maar dit heeft me tot nu toe nog geen enkele beperking opgeleverd en ik werk dan ook fulltime zonder enig probleem.
Mijn vraag is nu of ik bij het medisch onderzoek verplicht ben de arbeidsgeneesheer in te lichten over mijn ziekte.?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 26 jan 2007 15:04

?u mag liegen tijdens het solicitatie gesprek ten einde u aanwervingskansen te behouden een ontslag om dringende reden die hiervan het gevolg was ,werd niet erkend,Arbrb.Brussel,23 maart 1992,R.W. 9 maart 1993?.

Deze mededeling van een derde wordt gegeven onder voorbehoud van nazicht in voornoemd R.W.(=Rechtskundig Weekblad).

Raadpleeg voor boeken en tijdschriften www.bib.vlaanderen.be .Via interbibliothecair leenverkeer kan u uit andere bibliotheken lenen of kopie bekomen bij uw POB(=Plaatselijke Openbare Bibliotheek).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”