Vertegenwoordiger

Liliane2
Topic Starter
Berichten: 3

Vertegenwoordiger

#1 , 17 okt 2011 22:20

Ik ga in dienst treden als vertegenwoordiger.
Op mijn contract wil men dat niet vermelden maar staat ...in dienst van ... in functie van ... commercieel bediende.
Het lijkt me dat ze dat niet willen vermelden: vertegenwoordiger. Nochtans is de functie meer als dat. Na de normale uren moet ik nog bij klanten gaan opmeten ed. En het wordt zo te zien 40 uren per week en dan nog het weekendwerk daar bovenop.
Dat is dus geen 38 uren job. Op zich heb ik daar geen probleem mee. Ik stel me wel de vraag waarom er gewoon niet vertegenwoordiger vermeld staat op het contract.
Mijn werkgever doet vaag daarover.
Wie kan dat toelichten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 18 okt 2011 03:25

Door de omschrijving commercieel bediende te gebruiken kan men u bureelwerk laten verrichten. Wat werkuren betreft kan men u in feite (maar dat is pure theorie) ook niet meer uren laten werken dan een bediende.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 18 okt 2011 07:43

wss gaat het hier ook over de onwil om een uitwinningsvergoeding te betalen (art. 101 van de wet op de arbeidsovereenkomsten).

Wat is de concrete jobinhoud?

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 18 okt 2011 09:20

Maar dat heeft ook zijn voordelen voor Liliane2. Geen concurrentiebeding meer?

Liliane2
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 18 okt 2011 13:30

John
bureelwerk komt er altijd bij, dat is goed zo.
In principe moet ik me houden aan 38 uren. Dus dat klopt niet want dat zal nooit zo zijn.
JPV
het werk dat een vertegenwoordiger doet: klanten bezoeken, verkoopcijfers zijn belangrijk...
Bart
ok dat zal dan het voordeel zijn voor mij en die uitwinningsvergoeding die dan niet van toepassing is, is het voordeel van de werkgever.

xena

#6 , 18 okt 2011 13:54

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 18 okt 2011 16:46

het werk dat een vertegenwoordiger doet: klanten bezoeken, verkoopcijfers zijn belangrijk...
bezoek je enkel klanten of sluit je ook de contracten af?

Liliane2
Topic Starter
Berichten: 3

#8 , 19 okt 2011 20:13

Xena
natuurlijk wettelijk denkt men zo, de realiteit wijkt af.
JPV
klantenbezoeken en contracten afsluiten.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 19 okt 2011 20:54

dan bent u handelsvertegenwoordiger, wat het contract ook zegt.

Werkmanssteeg
Berichten: 75

#10 , 25 nov 2011 01:54

een handelsvertegenwoordiger heefft een aantal speciale rechten/plichten in de wetgeving.. dat herinner ik mij toch van lectuur van uitgesproken rechtszaken, maar het fijne weeet ik er ook niet van.
Leek met sterke interesse in en vrij veel kennis van arbeidsrecht. U moet mijn posts met het nodige voorbehoud te nemen en steeds bijkomende bronnen raadplegen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”