Vergoeding bedrijfswagen bij ontslag + andere vraagjes

stoppels
Topic Starter
Berichten: 3

Vergoeding bedrijfswagen bij ontslag + andere vraagjes

#1 , 13 okt 2011 09:46

ik ben gisteren door mijn werkgever ontslagen. Ik hoef de opzegtermijn niet te presteren en alles wordt mij uitbetaald. Ik werkte tot enkele maanden geleden voltijds maar werd door de economische situatie op 3/5e gezet sinds 1 juli. wordt ik nu uitbetaald op basis van voltijds of deeltijds? ik heb ook een bedrijfswagen die ik moet inleveren. ik weet dat ik hiervoor recht heb op een vergoeding maar hoe wordt deze bepaald ? krijg ik ook mijn maaltijdcheques uitbetaald voor de komende 3 maanden? eveneens eindejaarspremie , wat gebeurt daarmee ?

gezien mijn opzegperiode maar op 1 november begint , krijg ik dan nog alles voor de maand oktober betaald ook?heb maar twee weken gewerkt eigenlijk ( tot en met gisteren)?

kan iemand eventueel uitrekenen wat ik zou krijgen , of weet iemand waar je dit online kan uitrekenen?


weet ook iemand of ik er goed aan doe ( belastingsgewijs) om direct ander werk aan te nemen. ben niet zinnens alles aan de fiscus af te staan volgend jaar...


bedankt alvast ,

wie me kan helpen mag mij mailen ook eventueel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 okt 2011 13:21

wat bedoel je met "op 3/5e gezet"? Heb je een onderling akkoord getekend, ben je voltijds ontslagen maar deeltijds terug in dienst genomen, ...

wat staat er concreet in je ontslagbrief? (elk woord kan belangrijk zijn).

Belastingswijs doe je er ALTIJD beter aan om te werken. Elke euro extra die je verdient, daar hou je altijd iets van over. Het fabeltje "ik had beter niet gewerkt" klopt niet. Het kan wel zijn dat je téveel krijgt netto in je hand en later meer aan de belastingen moet betalen, maar netto zal je meer overhouden.

stoppels
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 14 okt 2011 09:52

mijn contract werd met een bijlage gewijzigd tot 22 uren per week vanaf 1 juli tot eind dit jaar met behoud van de rechten (wagen , maaltijdcheques per gewerkte dag ). nadien zou ik terug voltijds gaan werken...

mijn ontslagbrief komt vandaag toe per aangetekend schrijven

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 okt 2011 21:32

zal afhangen van de concerete verwoording

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”