Ontslag na email die gehackt of gespoofd is geweest

lucgescheiden
Berichten: 2810

Re: Ontslag na email die gehackt of gespoofd is geweest

#31 , 14 okt 2011 14:23

Waar een wil is, is een weg.
In Nederland bestaat er een heuse hobbyclub rond raketbouw, indien dat u belangstelling zou opwekken...? :-)
Handige documenten voor Personenrecht

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#32 , 14 okt 2011 14:59

Aangezien een spaceshuttle helemaal geen raket is (wordt wel gelanceerd op een draagraket, maar daarmee houdt het verband ook wel op), zal die club niet veel soelaas brengen, vrees ik.

Wat ik wil zeggen: het is niet omdat je veel hits op google vind, dat het zo makkelijk te doen is. Lees er eens enkele van die hits op na, en je zal merken dat je héél wat technische kennis en de nodige tools nodig hebt om dit te realiseren. Iemand die gewoon een collega "wil pakken" gaat echt geen weken zitten blokken om aan IP spoofing te kunnen doen, hoor. Tenzij beiden in een technische IT functie actief zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

lucgescheiden
Berichten: 2810

#33 , 14 okt 2011 15:23

De eerste homecomputer werd ook als hobby gebouwd.
Dat je mensen die in hun garage wat zitten te 'prutsen' niet mag onderschatten, weet ondertussen elk informaticus.

Maar ik houd het bij mijn eerste veronderstelling.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#34 , 14 okt 2011 15:41

Dat je mensen die in hun garage wat zitten te 'prutsen' niet mag onderschatten, weet ondertussen elk informaticus.
Ik ben informaticus, en wij hebben een policy dat we geen gepruts uit garages ondersteunen (lees: mensen die een "database" bijhouden in Excel of Access mogen hun data NIET in onze Oracle Enterprise database steken.) Het huist tuin en keukengepruts van hobbyisten die denken dat ze IT-er zijn loopt echt de spuigaten uit. Zaken als data security, referential integrity, consistancy, persistancy, etc... ? Nog nooit van gehoord, mijnheer! Inderdaad, dacht ik al, ga nu maar terug heen met uw excel-bestandje en steek die data in de programma's die u ter beschikking gesteld worden (en conistentie afdwingen), zoals iedereen!

Ik onderschat de hobbyist dus niet, zeker niet aangezien de puinhoop die ze kunnen veroorzaken soms gigantisch is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

lucgescheiden
Berichten: 2810

#35 , 14 okt 2011 17:17

Die garage-prutsers waren dus de grondleggers van wat heden Apple, Microsoft en Oracle zijn.
Maar dat brengt de poster hier dus geen stap verder.
Handige documenten voor Personenrecht

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#36 , 17 okt 2011 09:50

Die garage-prutsers waren dus de grondleggers van wat heden Apple, Microsoft en Oracle zijn.
Lucky shots heb je altijd. Richard Branson heeft geen enkel diploma maar is een mediamagnaat geworden. Maar beweer AUB niet dat deze man een goede representatie is van alle niet-gediplomeerden op deze wereld. Verre van. Idem met de drie voorbeelden die je opnoemt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”