onslagen-nieuw werk gevonden

petitG
Topic Starter
Berichten: 6

onslagen-nieuw werk gevonden

#1 , 07 okt 2011 23:00

Hallo,

Wegens een herstructurering in mijn bedrijf werd ik in september ontslagen. Mijn functie zal lokaal niet meer bestaan maar door verschillende mensen in andere landen uitgeoefend worden. Ik heb recht op een opzegtermijn van 3 maanden + ontslagvergoeding. Maar, nu heb ik tegen alle verwachtingen in veel sneller een job gevonden. Moet ik mijn opzegtermijn verplicht uitdoen? Indien ik vroeger vertrek heb ik dan nog recht op ontslagvergoeding? Tenslotte heb ik niet voor heel deze situatie gekozen maar mijn werkgever, ik heb enkel het geluk gehad om nu al andere werk te vinden? Ik werk als bediende.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 08 okt 2011 01:11

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

petitG
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 09 okt 2011 14:35

Neen, er was geen collectief ontslag, daar heeft mijn werkgever voor gezorgd door in verschillende fases werknemers te ontslagen.
Mijn ancienniteit bedraagt 4 jaar. De letterlijke tekst is het volgende: Hiermee brengen wij u op de hoogte van onze beslissing om de tussen ons bestande arbeidsovereenkomst te beeindigen met een opzeggingstermijn met ingang van 1 oktober. De opzeggingstermijn van 5 maanden zal ingaan op 1 oktober 2011. U dient te presteren tot en met 31 december. Wij bespreken graag met u de verdere modaliteiten van het ontslag en zullen daartoe spoedig contact met u opnemen.