Hoe lang kan men je aan het lijntje houden ?

Anomalie
Topic Starter
Berichten: 11

Hoe lang kan men je aan het lijntje houden ?

#1 , 27 aug 2011 12:36

Gisteren ontslagbrief aangetekend verstuurd na gesprek met de baas. Te presteren 4 1/2 maand. Mijn mondeling voorstel : 6 weken of iets meer indien nodig maar zeker geen 4 1/2 maand. Huidige baas liet me weten dat hij ruim 2 weken nodig heeft om na te denken over de periode waarin hij me wil laten gaan. In mijn aangetekende brief (die eindperiode moet vermelden) heb ik dan maar voor alle veiligheid mijn voorstel,6 weken, vermeld. Wat als ik geen reactie krijg ? Reden van vertrek : afstand. firma waar ik net geen twintig jaar werk gaat verhuizen van Brussel naar Antwerpen Linkeroever en ik heb een nieuwe uitdaging gevonden 5 km van mijn voordeur.
Ik wil mijn nieuwe werkgever zo snel mogelijk informeren maar wat als ik geen reactie krijg ? En volstaat een mondeling voorstel ? Ik had het namelijk graag op papier.
Alvast bedankt !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 aug 2011 13:42

er is geen termijn op de reactie, maar als de reactie er niet is, wordt de werkgever verondersteld akkoord te gaan. Rechtbank zou bij betwisting rekening houden met de redelijke termijn...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”