dagcontracten ( interim)

Donald-V
Topic Starter
Berichten: 18

dagcontracten ( interim)

#1 , 25 aug 2011 15:18

Zoon kan beginnen werken bij een zelfstandige met dagcontracten als hij wil.

Het zal max. 2 dagen per week betreffen , alhoewel er gezegd is dat er ook wel eens een week kan tussenuitvallen .

De reden om met dagcontracten te werken is dat deze zelfstandige een éénmanszaak is .

Max. 2 X per week moet hij een groot toestel gaan plaatsen dat hij alleen niet kan , daarvoor zoekt hij dus hulp en vandaar die dagcontracten .

Mijn zoon wil dit aanvaarden .

Zijn dagcontracten nog wel wettelijk ?

Is er een beperking in de tijd , dat mijn zoon met dagcontracten mag werken ?

Wat zijn de andere negatieve punten , misschien naar betalingen toe , RVA , VDAB of weet ik veel ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 aug 2011 13:44

dagcontracten (vaak via interim) zijn idd perfect wettelijk en zonder tijdslimiet (voor de redenen voorzien in interim). Verder is het een hoop geregel en administartie, maar in principe doe je geen verlies behalve de werkzekerheid natuurlijk.

xena

#3 , 30 aug 2011 14:05

maar in principe doe je geen verlies behalve de werkzekerheid natuurlijk.
toch maar even narekenen als er gestempeld wordt , als je 2 dagen per week in de 5 dagenweek werkt kan je werkloosheidsuitkering van de zesde weekdag in mindering worden gebracht

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 aug 2011 14:21

voor 2 dagen per week zal een halve daguitkering in mindering gebracht worden. Tenzij je natuurlijk maar 3 uur per dag werkt, zal het dus nog altijd voordelig zijn.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”