Uitleg aub

huurder45
Topic Starter
Berichten: 62

Uitleg aub

#1 , 24 aug 2011 10:40

Kan iemand mij eens uitleggen waarom massas vacatures nooit ingevuld geraken??

Ik ben al maanden op zoek naar werk, testen gaan afleggen voor de boekhouding, geslaagd natuurlijk. Maar mag nooit op gesprek gaan bij de firma zelf. De interims laten mij natuurlijk afkomen en beloven vanalles.

Ik geef toe dat ik al domme dingen gedaan heb in het verleden (drugs en alcohol waardoor ik mijn jobs gewoon heb laten vallen, stomste wat ik ooit gedaan heb maar mag blij zijn dat ik nooit met gerecht of iets dergelijks in contact ben gekomen).

Enkele weken geleden ben ik nogmaals gaan soliciteren bij een bedrijf te Zwevezele als operator (had al ervaring enkele jaren terug voor dezelfde functie). Alles verloopt goed en hoor er niets meer van. (functie staat al open sinds juli). Dan maar eens gebeld vandaag onder een ander naam en inderdaad, die functie staat nog altijd open.

Kan dit zijn dat men oftewel reclame wil maken voor die bedrijven, of dat ze echt niemand vinden. Zou het dan niet beter zijn voor hen om toch iemand te aanvaarden die inzet toont??

Zoals gezegd heb ik al verschillende jobs laten vallen (niet ontslagen geweest) maar dat was in het verleden. Ik word precies gewoonweg behandeld als een stuk crapuul, een crimineel met een zwaar verleden! En dan nog, die zitten precies nog beter. Echt ik word er zot van!

Eergisteren terug gaan soliciteren als operator in Roeselare. Ze gingen mij voorstellen bij 3 (DRIE) bedrijven. Niets van gehoord en zelf een belleke gedaan vandaag.
Het antwoord moet ik u niet vertellen.. :(

Het moest eens van mij af

Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 aug 2011 11:18

tja, uw verleden blijft u achtervolgen zeker. :(

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 aug 2011 13:03

Heu... Hoe zouden die bedrijven uw verleden kennen (tenzij je dit zelf in je CV zet of vertelt, natuurlijk)? Uiteraard moet je niet liegen in je CV, maar bepaalde zaken moet je ook niet expliciet vertellen, natuurlijk (hoewel een degelijke uitleg verzinnen voor "gaten" in uw CV, niet meteen simpel is).

In ieder geval: het siert u dat u blijft proberen aan een job te raken. Niet opgeven, zou ik zo zeggen: wie zoekt die vind. Tenzij je echt interim werk wil doen, zou ik de interimbureau's links laten liggen. Tijdverlies als je echt een vaste job wil te pakken krijgen... Beste tactiek is nog altijd: massa's en massa's sollicitatiebrieven schrijven op alle mogelijke functies die u interesseren en hopen dat je langs mag gaan voor een gesprek.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 24 aug 2011 14:47

eerste dat ik vermoed is dat bedrijven achter een "bewijs van goed gedrag en zeden" vragen, waarop mogelijks iets staat

langs de andere kant zit ik in een zelfde werkzoekende "situatie" ( zonder de alcohol en drugs ) en stel ik mij ook vragen bij de vereiste die men soms stelt bij vacatures . . .

ge moet tegenwoordig al universiteit hebben gedaan om een telefoon te kunnen opnemen en met de computer te kunnen werken volgens sommige werkgevers :s

era
Berichten: 9

#5 , 08 sep 2011 17:08

Hoi, ik ben nieuw hier en zeker geen jurist ofzo, maar ik werk zelf via de interim momenteel (en inderdaad, niet alles) en heb ook eventjes moeten zoeken achter een nieuwe job. Zoals Gebruiker21 zegt, het is heel goed dat je blijft zoeken en proberen, het kan soms lang duren maar geef niet op want het gaat zoveel goed doen als je iets gevonden hebt. Wat je kan doen, is iemand anders eens laten kijken naar je cv en motivatiebrief: er is heel veel dat je kan doen om je cv interessanter te maken, uiteindelijk moet je cv vooral dienen om te zorgen dat je jezelf mag gaan bewijzen op een gesprek. Liegen op je cv is geen goed plan maar ik heb wel al een paar keer de commentaar gehad dat ik 'te eerlijk' ben op mijn cv (uitdrukkelijk vermelden dat ik mijn studies niet heb afgemaakt enzo, dat is niet nodig). Zorg ervoor dat je de kans krijgt om face to face te laten zien wat je waard bent!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”