niet eens met adviserend geneesheer.... advies dringend..

Jeff_Mir
Topic Starter
Berichten: 27

niet eens met adviserend geneesheer.... advies dringend..

#1 , 23 aug 2011 10:06

hallo

ik heb eigenlijk een beetje dringend advies nodig, ik ben al vanaf half januari ziek thuis (rug) en 17 augustus moest ik bij de adviserend geneesheer van het ziekenfonds komen.. die vind dus dat ik geschikt ben om te werken maar met medische restrictie voor zwaar rugbelastend werk, maar ondertussen word wel mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering stopgezet vanaf 29 augustus.

De adviserende geneesheer zei dat ik mijn ontslag moest vragen wegens medische onmacht..
Ik ben naar mijn huisarts geweest voor advies, en mijn huisarts is het totaal niet eens met de beslissing, hij vind mij werkonbekwaam door mijn rug, hij heeft mij terug ziek thuis geschreven tot eind september, want ondertussen lopen de onderzoeken van mijn rug nog..ik moet deze week nog een botscan en echografie laten nemen..

Ik kan niet lang zitten, staan of liggen, ik slik 3x per dag gabapentine..
Mijn vraag is hoe regel ik dit met mijn werk?wat moet ik zeggen (na 8 maanden heb ik nog steeds geen ontslag gekregen)
Wat moet ik nu doen i.v.m dat ze mijn uitkering stopzetten? Krijg ik dan een andere uitkering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 aug 2011 10:23

1 adres: ga naar je vakbond om beroep aan te tekenen tegen de beslissing. Je hebt daarvoor 3 maanden de tijd (pas op: het beroep opmaken duurt ook wel even, dus nu ook niet exact 3 maand wachten). Is bij de meeste vakbonden gratis en gezien de eenvoudige procedure is een privé-advocaat daarin een nutteloze kost.