help...ontslag zelf geven door medische overmacht

Jeff_Mir
Topic Starter
Berichten: 27

help...ontslag zelf geven door medische overmacht

#1 , 17 aug 2011 14:02

Ik ben net naar de controle arts geweest, en die heeft mij verteld dat mijn ziekteuitkering eind deze maand wordt stopgezet.. ik zou een aangepaste job moeten vinden.. mijn onderrug is krom en ik mag geen belastend werk meer doen, al zit, sta of lig ik.. het doet allemaal pijn..
Nu moet ik van haar mijn werkgever op de hoogte stellen en 'ontslag door medische overmacht' vragen.. (ik ben al meer dan zes maanden thuis)
wat moet ik doen?

groetjes

mirella

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 17 aug 2011 16:01

Nu moet ik van haar mijn werkgever op de hoogte stellen en 'ontslag door medische overmacht' vragen..
laat ze dit maar eens eerst op papier zetten

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 17 aug 2011 16:21

Zelf nooit ontslag "vragen". Dit kan je alleen maar een schorsing bij de werkloosheid opleveren.

Ik veronderstel dat het de adviserend geneesheer van het ziekenfonds was waar je bij geweest bent. Die schrijft je alleen maar af als hij je daar spontaan een bewijs van geeft hoor ( Indien je dit afschrijvingspapier niet hebt gekregen ben je nog altijd ziek erkend ). Uitzonderlijk zou hij je dat afschrijvingspapier aangetekend kunnen opsturen.
2 mogelijkheden.
1;Je kan tegen de beslissing van de adviserend geneesheer beroep aantekenen bij de arbeidsrechtbank binnen de 3 maanden ( via de vakbond bijvoorbeeld ).
Het 'goede' nieuws is als je tegen die beslissing in beroep gaat , je ook recht hebt op werkloosheidsuitkeringen - in afwachting van de uitspraak van de rechtbank- ZELFS als je nog in dienst bent bij de werkgever.
2. Je kan je bij de werkgever aanbieden om te gaan werken ( eventueel met een doktersbriefje in de hand dat je een bepaald werk niet meer mag doen).
Op basis van dat doktersbriefje waarin staat dat je een bepaald werk niet meer mag doen, kan de werkgever je ontslaan wegens medische overmacht. Als je niet wil ontslaan worden om medische overmacht geef je hem zeker dat briefje niet.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”