Ontslag geven?

Debby N
Topic Starter
Berichten: 6

Ontslag geven?

#1 , 15 aug 2011 09:57

Hallo,

Ik heb al wat zitten lezen op dit forum, maar zie door de bomen het bos niet meer ...

Mijn situatie is devolgende:

Bij mijn huidige werkgever heb ik een anciënniteit van 5 jaar, en een bruto-jaarloon van +/- 33000 EUR.

Aangezien ik uitgekeken ben op mijn werk, ben ik aan het solliciteren. Momenteel ben ik in een selectieproces, waar ik een redelijke kans maak. Als ik deze job zou krijgen, word ik verwacht om op 1 november te starten bij mijn nieuwe werkgever. Omdat er nog 1 selectieronde zal plaatsvinden, zal ik ten vroegste in september weten of ik de nieuwe job krijg of niet.

Ik werk als consultant, dus vermoedelijk zal mijn opzeggingstermijn afhangen van het project (met bijhorend contract tussen de klant en mijn werkgever) waarop ik op dat moment werkzaam zal zijn. Mijn huidig project loopt tot eind september. Als ik vóór eind september zou weten of ik de nieuwe job heb, is er geen probleem, want dan kan mijn huidige werkgever hier rekening mee houden bij een eventuele verlenging of nieuw project. Ik maak me echter zorgen voor het geval mijn huidig contract verlengd zou worden (bv tot december), en ik bij mijn nieuwe werkgever verwacht word vanaf 1 november.
Ik zou ook het risico kunnen nemen en mijn onstslag geven ingaande vanaf 1 september...

Kan er iemand mij advies geven?

Alvast bedankt,
Debby

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 aug 2011 15:23

Een oud gezegde heb ik al gans mijn leven in gedachte !

Smijt nooit een mes weg vooraleer je een nieuw mes heeft

Anders kan je geen vlees meer snijden !