Pagina 1 van 1

verlof opzegperiode

Geplaatst: 14 aug 2011 14:15
door Ads
Beste,

Ik gaf zelf mijn ontslag als bediende en start binnenkort als ambtenaar. Ik moet een opzegtermijn van 1,5 maand doen en heb momenteel nog een 5-tal dagen verlof staan.
Laat ik deze verlofdagen best uitbetalen door mijn huidige werkgever of is het voordeliger dat ik deze nog tijdens mijn opzegperiode opneem? Kan ik deze dagen ook naar mijn nieuwe werkgever laten overzetten of is dit niet mogelijk omdat dit een ander statuut is?

Alvast bedankt!

Re: verlof opzegperiode

Geplaatst: 14 aug 2011 14:33
door folderdragerke
Beste,

Mijn advies is : ze opnemen voor je vertrekt.
Volgens mijn bronnen denk ik dat je nieuwe werkgever ze niet kan over nemen, en ik ben al helemaal niet zeker dat je huidige werkgever je die verlofdagen gaat uitbetalen.

Re: verlof opzegperiode

Geplaatst: 14 aug 2011 16:37
door xena
.

Re: verlof opzegperiode

Geplaatst: 14 aug 2011 17:17
door Ads
neen, als statutair ambtenaar.

Re: verlof opzegperiode

Geplaatst: 16 aug 2011 09:46
door Turaki
Als statutair ambtenaar krijg je je verlof op basis van het huidige jaar, in tegenstelling tot in de privé waar je dit krijgt op basis van het vorige jaar. Verlof meenemen is dus geen optie.