verlof opzegperiode

Ads
Topic Starter
Berichten: 2

verlof opzegperiode

#1 , 14 aug 2011 14:15

Beste,

Ik gaf zelf mijn ontslag als bediende en start binnenkort als ambtenaar. Ik moet een opzegtermijn van 1,5 maand doen en heb momenteel nog een 5-tal dagen verlof staan.
Laat ik deze verlofdagen best uitbetalen door mijn huidige werkgever of is het voordeliger dat ik deze nog tijdens mijn opzegperiode opneem? Kan ik deze dagen ook naar mijn nieuwe werkgever laten overzetten of is dit niet mogelijk omdat dit een ander statuut is?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
folderdragerke
Berichten: 23
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer: Website

#2 , 14 aug 2011 14:33

Beste,

Mijn advies is : ze opnemen voor je vertrekt.
Volgens mijn bronnen denk ik dat je nieuwe werkgever ze niet kan over nemen, en ik ben al helemaal niet zeker dat je huidige werkgever je die verlofdagen gaat uitbetalen.

xena

#3 , 14 aug 2011 16:37

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Ads
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 14 aug 2011 17:17

neen, als statutair ambtenaar.

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 16 aug 2011 09:46

Als statutair ambtenaar krijg je je verlof op basis van het huidige jaar, in tegenstelling tot in de privé waar je dit krijgt op basis van het vorige jaar. Verlof meenemen is dus geen optie.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”