Ontslag gegeven door werkgever + akkoord

xena

Re: Ontslag gegeven door werkgever + akkoord

#16 , 14 aug 2011 01:30

Als de tegenopzeg afwijkt van de wettelijke tegenopzeg, dan moet deze aanvaard worden door de tegenpartij en dus moet er een overeenkomst gesloten worden.
is de toestemming van de werkgever voor het geven van een tegenopzegging een vereiste ?
een (tegen)ontslag geven is een eenzijdige bekendmaking voor de beeindiging van de arbeidsovereenkomst

en wat betreft het onbetaald verlof tijdens de opzeggingstermijn is men zeker niet kansloos om loon te eisen voor deze periode men kan zich beroepen op de vooronderstelde dwang door de werkgever

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 14 aug 2011 22:39

het is geen wettelijke tegenopzegging die hij geeft, het is strikt juridisch een akkoord over een opzeg in wederzijds akkoord.

xena

#18 , 15 aug 2011 05:24

het is geen wettelijke tegenopzegging die hij geeft, het is strikt juridisch een akkoord over een opzeg in wederzijds akkoord.
och ja natuurlijk het is geen wettelijke tegenopzegging dat ik daar niet aan dacht ,

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 aug 2011 09:33

Ik denk dat zonder input van de topic starter, we het raden hebben naar de "overeenkomst" die met de werkgever gesloten is, in welke vorm dan ook. En aangezien de topic starter niet meer reageert, denk ik ook dat alle verdere discussie niet veel zin heeft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”