ontslag medische redenen

rodayna
Topic Starter
Berichten: 5

ontslag medische redenen

#1 , 06 aug 2011 14:56

sorry ik begrijp u antwoord niet
Laatst gewijzigd door rodayna op 06 aug 2011 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 06 aug 2011 16:12

werkloosheidsbesluit 25/11/1991
Art. 30. (Om toegelaten te worden tot het recht op werkloosheidsuitkeringen moet de voltijdse werknemer een wachttijd doorlopen hebben die het hierna vermelde aantal arbeidsdagen omvat:
1° 312 in de loop van de 18 maanden voor de uitkeringsaanvraag, indien hij minder dan 36 jaar is;
2° 468 in de loop van de 27 maanden voor die aanvraag indien hij van 36 tot minder dan 50 jaar is;
3° 624 in de loop van de 36 maanden voor die aanvraag indien hij 50 jaar is of meer

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 58. Als de uitvoering van de overeenkomst sinds meer dan zes maanden is geschorst wegens ongeval of ziekte, kan de werkgever de overeenkomst beëindigen, mits hij de werkman een vergoeding betaalt die overeenstemt hetzij met de duur van de opzeggingstermijn, hetzij met het nog te lopen gedeelte van die termijn.
De periodes van verlof of van arbeidsonderbreking, vastgesteld in artikel 39 van de arbeidswet van 16 maart 1971 worden niet medegerekend voor de berekening der zes maanden.

om recht te hebben op een werkloosheidsuitkering moet je wel geschikt zijn voor de arbeidsmarkt

rodayna
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 06 aug 2011 16:23

sorry begreep het niet helemaal drm heb ik mijn vraag opnieuw gesteld

Reclame

rodayna
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 06 aug 2011 20:29

als ik ontslagen wordt door medische redenen kom ik dan in aanmerking voor een uitkering ik ben wel instaat om te werken later.* krijg ik een vergoeding van mijn werkgever, krijg ik mijn winstuitkering van vorig jaar, mijn 13emaand en ecocheques. kan ik meteen doppen per dag 1 of zal de rva moeilijk doen ik hb wel bewijs van de dokter en arbeidsgeneezer.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 06 aug 2011 21:37

Je hoeft geen nieuwe topic te openen om een vraag te herformuleren. Ik voeg daarom de 2 topics samen.

Concreet: als je voldoende gewerkt hebt (zie xena) kan je idd in aanmerking komen voor werkloosheidsuitkering. Je krijgt géén vergoeding van werkgever, wel de zaken waar je volgens CAO/arbeidsovereenkomst/... nog recht op hebt (meestal pro rata). Je zal dus moeten lezen wat er in je arbeidsovereenkomst staat én de CAO's in je sector bekijken.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”