Bevestiging opzegtermijn door werkgever

Line35
Topic Starter
Berichten: 3

Bevestiging opzegtermijn door werkgever

#1 , 29 jul 2011 09:25

Beste,

Ik heb op 27 juni mijn ontslag ingediend. Ik werk sinds 12 jaar bij mijn huidig bedrijf (dus opzeg min. 6 weken, max 4,5 maand).
In mijn ontslagbrief had ik vermeld dat mijn opzegtermijn inging op 1 juli en zou willen laten eindigen op 31 augustus. Mijn wergever heeft de brief getekend voor akkoord, maar wel een nota onderaan gemaakt: "In de mate van het mogelijke zullen we trachten om de opzegtermijn zo kort mogelijk te houden".

We zijn nu exact 5 weken verder, en ik heb nog steeds geen bevestiging van mijn laatste werkdag.

Mijn vraag is nu: staat er een maximum tijd op het geven van een antwoord. Maw: is hij wettelijk verplicht om mij dit binnen een bepaald termijn te laten weten?

Dank bij voorbaat!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 jul 2011 09:57

Er staat zelfs geen verplichting om een antwoord te geven :).

Als hij getekend heeft voor akkoord, gaat hij akkoord met de daarin vermelde opzegtermijn. De vermelding dat hij die opzegtermijn zal trachten zo kort mogelijk te houden, kan je evengoed interpreteren als "korter dan 2 maand". Mij lijkt 2 maand dus, op basis wat je hier vertelt, de opzegtermijn die door beide overeengekomen is.

De exacte formulering van de brief en mss zelfs de plaatsing van die opmerking zou wel belangrijk kunnen zijn.