Werkgever vindt mij te duur...

Ondernemer
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Leuven

Werkgever vindt mij te duur...

#1 , 15 nov 2005 06:31

In de praktijk valt het meer en meer voor dat werkgevers dure werknemers proberen weg te "pesten" - dit is immers heel wat goedkoper dan een regulier ontslag. Het argument "goedkoop" is er trouwens maar eentje, immers men vermijdt ook complicaties rond vertrouwelijkheid, interne communicatie, praktische afhandeling, vakbond en logistiek (pc, internet, bedrijfswagen,ed).

Dit fenomeen is voor geen van de beide partijen goed. De werknemer graaft zich verder in, de werkgever begeeft zich wel op zeer gevaarlijk drijfzand (familiale sfeer,...).

Wat doe je eraan... hoe kom je eruit?
Transparantie en rechtszekerheid als sleutel voor corporate governance en geluk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bibendum
Berichten: 94

#2 , 15 nov 2005 17:16

In de praktijk valt het meer en meer voor dat werkgevers dure werknemers proberen weg te "pesten" - dit is immers heel wat goedkoper dan een regulier ontslag. Het argument "goedkoop" is er trouwens maar eentje, immers men vermijdt ook complicaties rond vertrouwelijkheid, interne communicatie, praktische afhandeling, vakbond en logistiek (pc, internet, bedrijfswagen,ed).

Dit fenomeen is voor geen van de beide partijen goed. De werknemer graaft zich verder in, de werkgever begeeft zich wel op zeer gevaarlijk drijfzand (familiale sfeer,...).

Wat doe je eraan... hoe kom je eruit?
Ligt het aan mij of kan ik mij u situatie niet goed schetsen? Wat wil je precies bereiken, in welke positie staat u, wat is het concreet probleem?

sperwer
Berichten: 1155

#3 , 16 dec 2005 20:44

het is al een oude vraag, maar toch nog een reactie er op voor de mensen die nooit in zulke gevallen hebben gezetten. Juridisch kan je niets doen als het niet onder de wet van pesten op het werk valt, en die wet kan je dan ook nog niet eens gebruiken in kleine bedrijven. Het probleem, baas wil werknemer weg maar zonder hem zelf zijn ontslag te geven. dus begint hij deze werknemer de vuilste en rotste jobjes tegeven. is maar ??n oplossing voor , ander werk zoeken.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”