Fouten in C4 waardoor ik geen uitkering kan aanvragen. HELP

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

Fouten in C4 waardoor ik geen uitkering kan aanvragen. HELP

#1 , 19 jul 2011 13:14

Op 8 juni werkte ik mijn laatste dag. Op ik mocht de maandag langsgaan op het interim kantoor om mijn C4 te gaan halen.
Nu blijken er verschillende fouten te staan in deze C4. Zo zou ik volgens de C4 tot 15/07 gewerkt hebben en zou ik tijdens mijn 4 maanden dat ik gewerkt heb afwezig geweest zijn door een arbeidsongeval en vader/moederschapsverlof. Ik ben geen vader geworden en de enigste keren dat ik niet ging werken werken was omdat ik een dagje verlof had. Daarnaast kloppen de aantal verlofuren ook niet.
uit mijn loonfisches kan men duidelijk zien dat ik wel gewerkt heb en dus niet afwezig was. Ik kan echter deze C4 niet afgeven aan de vakbond daar er teveel fouten in staan (hebben ze zelf gezegd) als ik deze af geef gaan ze verder op deze gegevens.

Het interimkantoor zegt te weinig personeel te hebben om dit direct op te lossen. Ze vragen ook begrip hiervoor. Dat ik gedurende bijna 2 weken al geen uitkering of vergoeding zal hebben daar zeggen ze niets over. Wat als het niet opgelost geraakt? Dan kan weken zonder vergoeding blijven. En als het opgelost geraakt dan kan ik pas vanaf die datum een vergoeding aanvragen. kan ik het interim eisen dat zij het verschil betalen? Wij hebben net grote kosten gemaakt en hebben dus vrijwel geen spaarcentjes meer om dit te overbruggen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 19 jul 2011 14:17

onmiddelijk naar de vakbond gaan en eisen dat ze stappen ondernemen, het "excuus" van niet genoeg personeel is geen goede uitvlucht

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 19 jul 2011 14:23

Na vakbond bij RVA. Het interimkantoor is verplicht u een correcte C4 af te leveren. Middels aangetekend schrijven het interimkantoor aansprakelijk stellen voor de gedorven uitkeringen.

Reclame

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#4 , 19 jul 2011 15:09

Ik heb de verantwoordelijke aan de lijn gehad van het interim kantoor en die heeft mij letterlijk de huid vol gescholden. Mij uitgemaakt voor kortzichtige persoon enz... had tot 2 keer toe echt zin de telefoon gewoon neer te leggen. Echt ben er nu nog altijd niet goed van. Dat was een bewijs van onprofessionalisme. NU zegt die dat de vakbond nooit had mogen zeggen dat de C4 fout was want de gegevens worden automatisch ingegeven en dus is er geen fout. De extra codes zouden er altijd in staan maar niet voor iedereen van toepassing zijn.
Dan zegt ze ineens dat ik die periode nog onder contract ben maar zonder uren... omdat het om een collectieve sluiting. Dus zou ik een ander document moeten ontvangen hebben naast de C4. Ik heb haar verschillende keren vriendelijk gevraagd dit eens op mail te zetten, maar die begon direct weer harder te praten... mij te onderbreken (iets wat ik dus een blijk van geen respect vind) maar bon.
De vakbond zei dat het dus niet correct was en het interim zegt dat het wel correct is maar dat ik nog een document moet krijgen dat ik tot 3 maand na de feiten kan ontvangen.

Wat maak ik hier nu uit... ze hebben dus het verkeerde document gegeven dat dan wel correct was ingevuld en bij de vakbond hebben de gegevens verkeerd bekeken en mij wel correct terug gestuurd hebben. Maar het interim heeft dan naar fouten gezocht die er niet waren om dan tot de conclussie te komen dat ik een ander document moet krijgen.

Ik ben gewoon de klos en zal dus weken geen uitkering krijgen en dus een leuke vakantie tegemoed zal gaan...
Vereenvoudiging zou hier zeker van pas komen want als geen van beide die hier dagelijks mee geconfronteerd worden het van de eerste keer juist hebben is de persoon wie het geld zou moeten krijgen de pineut...

xena

#5 , 19 jul 2011 16:15

Op 8 juni werkte ik mijn laatste dag.

Dat ik gedurende bijna 2 weken al geen uitkering of vergoeding zal hebben daar zeggen ze niets over. Wat als het niet opgelost geraakt? Dan kan weken zonder vergoeding blijven. En als het opgelost geraakt dan kan ik pas vanaf die datum een vergoeding aanvragen. kan ik het interim eisen dat zij het verschil betalen? Wij hebben net grote kosten gemaakt en hebben dus vrijwel geen spaarcentjes meer om dit te overbruggen.
wil je nu zeggen dat je sinds 8 juni zich nog niet hebt laten inschrijven als werkloze ?

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#6 , 19 jul 2011 21:34

Niet bij de vakbond aangezien ze de C4 niet willen aannemen. Dus ook niet bij de RVA, maar ik heb mijn status aangepast op de site van de VDAB

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 20 jul 2011 10:07

heb je nog een kopie van de C4? scan deze hier eens in, kan ik die eens controleren.

En heb je een attest afgedrukt van de VDAB met de status? Wat staat daar op?

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#8 , 23 jul 2011 16:58

Bon ondertussen ben ik de huid vol gescholden door die van het interim kantoor... wil daar echt niet meer voor werken want ze hebben zich helemaal niet aan de afspraak gehouden.

Ik heb nooit die C4 moeten krijgen, maar wel een C3.12 (collectieve sluiting) Maar ze geven hun fout dus wel niet toe...
Ik ben volgens hen wel al mijn verlof dagen kwijt door deze collectieve sluiting en heb wel voor de dagen waarvoor ik geen verlof meer heb recht op een soort van uitkering. Maar mijn echt verlof gaat in augustus pas in want had dit geboekt voordat ik daar begon. Resultaat is dat mijn dagen daarvoor naar die collectieve sluiting gaat en ik dus voor augustus ook op niets terug val.

Ze hadden mij gezegd dat ze het contract gingen stoppen want ja er is geen werk daar dus geen contract en dan zou ik terug een contract voor 2 weken krijgen en dan weer niets meer to september... maar ze doen het nu ineens anders waardoor ik uiteindelijk zo'n 5 weken zonder enige vorm van inkomen zal zitten.

Er zou geen andere mogelijkheid zijn volgens hen en ik zit met de miserie...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 23 jul 2011 18:42

er zijn zeker nog mogelijkheden. Heb je die C4 nog?

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#10 , 23 jul 2011 21:22

Ja ik wou hem maandag bij de vakbond opnieuw binnen brengen...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 24 jul 2011 15:25

sta erop dat ze een werkloosheidsdossier aanmaken en dat ze bij de RVA de medewerking vragen om een correcte C4 of C3.2A bij de werkgever op te vragen. Vraag ze missschien ook wat er in DIMONA aangegeven is qua tewerkstelling. Dan kan ik wel wat meer zien.

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#12 , 26 jul 2011 17:02

ben naar de vakbond gegaan met de verkeerd ingevulde C4 (verkeerd einddatum)
Hij heeft mijn verhaal gehoord en hij heeft de C4 zelf aangepast naar 11/07 hij zei dat indien ik loon krijg er toch een foutmelding komt en dat dus liegen geen nut zou hebben.
ik zie ook dat ik geen reden zie om te liegen en dat ik gewoon in orde wil zijn. Enfin ik zal nu wel zien wat er begin volgende maand zal gebeuren en of ik uitbetaald zal worden of niet.

Nu is de vraag of ik door dit voorval, en het feit dat mijn vertrouwen verdwenen is om nog verder met dat interimkantoor samen te werken , ervoor kan zorgen dat de werkgever waarvoor ik werkte mij niet rechtstreeks of via een ander kantoor later terug kan aannemen? Ik wil gerust nog verder voor hen werken als ze mijn diensten terug nodig hebben volgende maand, maar niet met het huidige interimkantoor.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”