Datum ontslag tijdens sluiting

Bert Hazewijk
Topic Starter

Datum ontslag tijdens sluiting

#1 , 15 dec 2005 09:42

Stel ik ben op zoek naar een nieuwe job en het contract wordt tussen kerstmis en nieuwjaar getekend. Ik wil mijn ontslag indienen bij mijn huidige werkgever zodat ik drie maanden later kan starten bij de nieuwe werkgever. Mijn huidig bedrijf is echter tussen kerstmis en nieuwjaar gesloten. Als ik nu een aangetekende brief schrijf waarin ik mijn ontslag indien, telt dan de datum waarop ik hem verstuur of wanneer hij door de werkgever wordt ontvangen (wat dus na nieuwjaar zal zijn)? Is er een eventueel een andere mogelijkheid om de datum tussen kerst en nieuwjaar te kunnen laten gelden (op voorhand indienen is geen optie vermits ik zolang mijn nieuw contract niet is ondertekend geen 100% zekerheid heb ivm de nieuwe job)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis
Berichten: 76

#2 , 19 dec 2005 17:10

Termijn start pas de maand volgend op het ontvangen van de brief door uw werkgever.
Best eens langsgaan bij uw lokale vakbondsafdeling om problemen te vermijden.

succes

Bert Hazewijk
Topic Starter

#3 , 21 dec 2005 17:37

Ik heb ergens gelezen dat de datum van het versturen van het aangetekend schrijven + 3 werkdagen als (vroegst mogelijke) datum geldt. Dit zou betekenen dat wanneer ik de brief op dinsdag verstuur dit nog op tijd zou zijn...

Reclame

flyer
Berichten: 23

#4 , 21 feb 2006 17:28

arbeider of bediende ???

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 21 feb 2006 19:39

arbeider of bediende ???
Welke arbeider moet 3 maand opzeg geven?

flyer
Berichten: 23

#6 , 21 feb 2006 22:30

goeie vraag.... sorry, vraagstelling niet goed gelezen....

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”