uitpresteren opzegtermijn --- jaarlijks verlof

davy 1977
Topic Starter
Berichten: 8

uitpresteren opzegtermijn --- jaarlijks verlof

#1 , 11 jul 2011 19:53

Sinds kort heb ik mijn ontslag gekregen als bediende, dit ingaande van 1 juli 2011 voor een termijn van 3 maand.

Deze betrekking als bediende vervulde ik sinds 2 november 2010, voordien was ik als arbeider aan de slag.

Mijn teller als bediende 3.5 vakantiedagen.

Volgens rjv als arbeider 18 vakantiedagen.

Ik heb nu al 4 dagen verlof opgenomen dit jaar.

En heb mijn jaarlijks verlof gepland begin september. (2weken)



Graag had ik geweten hoe dit moet ingeschreven worden.

Volgens ik vernomen heb verlengt vakantie de opzegperiode bij ontslag werkgever.

Maar mijn werkgever zegt omdat dit onbetaald verlof zal zijn dat deze periode niet wordt verlengd.

Klopt dat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 12 jul 2011 06:30

werkte u als arbeider en bediende bij dezelfde werkgever in een aaneengesloten periode ?
zoja , hoelang in totaal ?

die 18 en 3,5 verlofdagen is dit in beide gevallen in de 5 dagenweek (je mag maximum 20dagen hebben als de optelsom van meerdere tewerkstellingen hoger is dan 20 zoals nu 21,5 wordt dit herleid tot 20)
3,5 dagen verlof hoe om je aan die halve dag verlof ?

als je werkgever zegt dat de opzeggingstermijn niet wordt geschorst laat hem dit op papier zetten dan kan je (en als je werkloos wordt dan moet je) een verbrekingsvergoeding eisen blijf je gewoon weg dan kan de werkgever de verbreking vaststellen en u een verbrekingsvergoeding laten betalen voor de resterende termijn van de opzeggingsperiode

davy 1977
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 13 jul 2011 19:23

Bedankt xena

Nee, het was bij een andere werkgever.
Beide gevallen in een 5 dagenweek. Als arbeider was het wel een 39 uren week. Bediende in een 38 uren week.
Die 3.5 is berekend volgens mij op het aantal dagen dat ik gewerkt heb als bediende in het jaar 2010. dus van 2nov tot 31dec.
Dus als ik het goed voor heb, moet mijn verlof (al is het niet betaald door deze werkgever als vakantiegeld maar door rjv als arbeider verdient vakantiegeld) de termijn van de opzeg verlengen.
En zorg ik er best voor dat ik recht in mijn schoenen sta, of mijn werkgever kan me nog een mooie poets bakken.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”