Wanneer Ontslagbrief afgeven (werkdagen of kalenderdagen)

xena

Re: Wanneer Ontslagbrief afgeven (werkdagen of kalenderdagen

#16 , 14 jul 2011 14:04

laaste nuttige werkdag werkgever tekent niks kantoor van deurwaarder is s'avonds dicht , wat kan je nog doen en wat zijn de mogelijke gevolgen want u dreigt gebonden te zijn door 2 onverenigbare arbeidsovereenkomsten .
niemand reageert hierop , nochthans kan het je aardig wat centen kosten en in het slechtste geval je dik in de problemen brengen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan
Berichten: 739

#17 , 14 jul 2011 14:36

Ik interpreteer de tekst juist. Wil de werkgever niet tekenen - je hebt gedaan wat je moest doen: papiertje afgeven en vragen duplicaat te tekenen. En anders zien we elkaar in de arbeidsrechtbank mijnheer de werkgever. Zo moet die tekst geinterpreteerd worden.
Als de werkgever niet voor kennisgeving wil tekenen ben je immers ook niet verplicht om alsnog aangetekend of per gerechtsdeurwaarderexploot deze kennisgeving te overhandigen.

xena

#18 , 14 jul 2011 16:13

Ik interpreteer de tekst juist. Wil de werkgever niet tekenen - je hebt gedaan wat je moest doen: papiertje afgeven en vragen duplicaat te tekenen. En anders zien we elkaar in de arbeidsrechtbank mijnheer de werkgever. Zo moet die tekst geinterpreteerd worden.
Als de werkgever niet voor kennisgeving wil tekenen ben je immers ook niet verplicht om alsnog aangetekend of per gerechtsdeurwaarderexploot deze kennisgeving te overhandigen.
natuurlijk ; werkgever beroept zich op art 870gerw en dient een tegenvordering voor roekeloos en tergend geding in en eist een verbrekingsvergoeding en een rechtsplegingsvergoeding + gerechtskosten , het is weinig waarschijnlijk dat de advocaat van de werkgever gaat toegeven dat jij daar met uw papiertje stondt .
gaat je een berg centen kosten

een dergerlijke rechtzaak beginnen zonder bewijsmateriaal is als een huis bouwen op drijfzand

gerechtelijk wetboek
Art. 870. Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

Reclame

jojan
Berichten: 739

#19 , 14 jul 2011 20:36

neem dan een getuige mee.

xena

#20 , 14 jul 2011 21:22

neem dan een getuige mee.
en volgens welk recht mag je een getuige meenemen (op privéterein) ? ik ga ervan uit dat er maar zeer weinig collega's te vinden zijn die op de rechtbank tegen hun werkgever gaan getuigen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 22 jul 2011 13:49

vaststelling van de verwijdering van de getuige met geweld kan dan helpen :)

flyware1965
Topic Starter
Berichten: 5

#22 , 25 jul 2011 08:50

Allen,

bedankt voor jullie antwoorden en zinvolle opmerkingen.

Ik weet nu wat ik mag, kan en moet doen.
Ik stuur een aangetekend schrijven op 1/08 bijgevolg start mijn opzeggingtermijn op 4/08 en eindigd op 11/08 (zaterdag telt in deze ook als werkdag als ik goed ben ingelicht).

Mvg
Jean

xena

#23 , 25 jul 2011 10:26

vaststelling van de verwijdering van de getuige met geweld kan dan helpen :)
een vastelling van onrechtmatige personen tijdens de arbeidsuren meebrengen en die weigeren de werkvloer te verlaten kan ook helpen .

jojan
Berichten: 739

#24 , 25 jul 2011 11:12

er staat nergens in de wet dat de ontslagbrief op de werkvloer afgegeven moet worden, mag gerust om 12 uur snachts bij de werkgever aan zijn voordeur.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”