Ontslag nemen tijdens proefperiode

Amontillada
Topic Starter
Berichten: 5

Ontslag nemen tijdens proefperiode

#1 , 11 jul 2011 12:34

Graag had ik even willen weten op welke uitbetalingen ik nu precies recht heb en welke niet...

Ik ben op 01/06/2010 begonnen bij mijn huidige werkgever. In december werd mijn proefperiode verlengd (in onderlinge overeenstemming) met 6 maanden.
Met het opschuiven van de datum door vakantie, ziekte etc. zit de overgang van mijn proefcontract naar mijn vast contract nu op 15.08.2011. Met andere woorden: ik ben vandaag nog steeds in proefcontract.

- Eerst en vooral: ben ik juist als ik zeg dat mijn opzegperiode 0 dagen bedraagt, omwille van het feit dat ik meer dan 7 kalenderdagen (trouwens ook meer dan 7 werkdagen in mijn geval) afwezig ben geweest omwille van ziekte? Dus concreet: als ik vandaag het aangetekend schrijven zou in de bus stoppen met mijn ontslag, dit met onmiddellijke ingang is?
- Ten tweede: op welke betalingen heb ik recht? Is mijn werkgever gehouden aan het uitbetalen van het pro rata van de 13e maand en het vakantiegeld op basis van mijn prestaties voor 2011?
- Derde vraag: ik werk momenteel aan een project wat er voor zorgt dat ik te recupereren overuren presteer. Kan ik die naar de volgende werkgever laten overzetten als vakantiedagen, of ben ik verplicht deze te laten uitbetalen? De normale gang van zake is dat ik deze als vakantiedagen zou krijgen, in principe worden er door mijn huidige werkgever geen overuren uitbetaald. Ik kan met beide opties perfect leven, ik wil alleen even weten wat ik kan verwachten.

Ik denk niet dat het veel belang heeft voor de situatie, maar ik val in de categorie met een bruto jaarsalaris boven 60000€.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding