ontslag tijdens proefperiode

AnnickV
Topic Starter
Berichten: 15

ontslag tijdens proefperiode

#1 , 07 jul 2011 23:31

Ik heb sinds kort getekend voor een deeltijds contract van bepaalde duur (2 maanden) met een proefperiode van 1 maand. Maar nu merk ik dat er veel zaken zijn die niet kloppen en daardoor zou ik daar liever stoppen.
Ik ben dus momenteel op zoek naar ander werk, maar hoe kan ik ontslag nemen tijdens de proefperiode?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 09 jul 2011 14:23

Ik heb sinds kort getekend voor een deeltijds contract van bepaalde duur (2 maanden) met een proefperiode van 1 maand. Maar nu merk ik dat er veel zaken zijn die niet kloppen en daardoor zou ik daar liever stoppen.
Ik ben dus momenteel op zoek naar ander werk, maar hoe kan ik ontslag nemen tijdens de proefperiode?
arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 81. § 1. Onverminderd de toepassing van artikel 79, kan de overeenkomst tijdens de proeftijd zonder dringende reden niet eenzijdig worden beëindigd dan met inachtneming van een opzeggingstermijn van zeven dagen, waarvan kennis wordt gegeven in de vorm bepaald in artikel 37, tweede tot vierde lid. Wanneer een dergelijke opzegging tijdens de eerste maand wordt gegeven, dan heeft de beëindiging ten vroegste op de laatste dag van deze maand uitwerking.

AnnickV
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 15 jul 2011 18:01

De werkgever wil nu zelf het contract na 2 weken opzeggen, mag dit? Zo ja, wat zijn de gevolgen en is deze verplicht mij een c4 te bezorgen?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 jul 2011 21:34

arbeider, bediende, wat is de exacte periode (meer of minder dan 2 weken)?

AnnickV
Topic Starter
Berichten: 15

#5 , 26 jul 2011 17:04

Als bediende, en werkgever trok zijn beslissing terug in en wil het contract in onderling akkoord beëindigen, maar zo heb ik geen recht op een uitkering, dus kan ik ook niet doen. Ben momenteel daar nog steeds tewerkgesteld, en vanaf ik een andere job heb, neem ik zelf ontslag.

xena

#6 , 26 jul 2011 17:58

en vanaf ik een andere job heb, neem ik zelf ontslag.
contract bepaalde duur van 2 maanden waarvan de proefperiode (bijna) is verlopen

en dan ontslag nemen , wat denk je zelf ?

AnnickV
Topic Starter
Berichten: 15

#7 , 26 jul 2011 23:58

liever een andere job, dan daar te blijven werken hoor

xena

#8 , 27 jul 2011 15:06

liever een andere job, dan daar te blijven werken hoor
maar wat zin heeft het nog om ontslag te nemen tenzij je graag een verbrekingsvergoeding betaald
je hebt wel een contract van bepaalde duur als bediende waarvan u nog ongeveer 1 maand rest

een contract van bepaalde duur eindigt door verloop van termijn zonder dat je uw ontslag moet geven

RainDream
Berichten: 43

#9 , 18 jan 2012 18:28

Inderdaad, en anders mag je mss nog een verbrekingsvergoeding betalen.


Laatst omhoog gehaald door AnnickV op 18 jan 2012 18:28.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”