Onwettig Afwezig Zijn Op Werk

danny1988
Topic Starter
Berichten: 3

Onwettig Afwezig Zijn Op Werk

#1 , 05 jul 2011 18:30

Beste leden,

Ik heb vandaag een brief binnen gekregen dat ik sinds 27-06-2011 onwettig afwezig ben geweest op me werk.
Nu wist ik 2 weken geleden niet dat ik die andere week moest komen en dus was ik thuis gebleven.
Want normaal krijg ik telefoon wanneer ik moet komen dit was niet het geval en de werkgever laat ook niks van zich horen van waar zit je of kom je nog.
En ik heb vandaag direct toen ik deze brief zag contact opgenomen met de werkgever per mail + sms naar de bazin + de secetaresse dus kunnen ze niet zeggen dat ik niks heb gehad.
En daarin heb ik gezegt dat ik direct per morgen de arbeid weer hervat.
Want ik woon in Nederland dus heb ik de brief pas na 5 werkdagen ongeveer ontvangen.

Kunnen ze mij hierdoor ontslaan ?
Of heb ik goed gehandeld door direct te laten weten dat ik morgen weer kom opdagen ?
En ik neem aan dat je na 1 aangetekende brief toch niet ontslagen kan worden ?
Want normaal moeten ze er 3 sturen.
En na hoeveel dagen ben je ontslagen als je niks meer van je laat horen ?
Ik heb ergens gelezen na 10 werkdagen.

Ik ontvang graag een reactie want ik heb ook een huis gekocht en als ik dit zou moeten afzeggen kost het me enorm veel geld.

Groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 06 jul 2011 15:21

Waar werkt u ? België of Nederland???

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 07 jul 2011 09:23

“Art.35.Elke partij kan de overeenkomst zonder opzegging of vóór het verstrijken van de termijn beëindigen om een dringende reden die aan het oordeel van de rechter wordt overgelaten en onverminderd alle eventuele schadeloosstellingen. Onder dringende reden wordt verstaan de ernstige tekortkoming die elke professionele samenwerking tussen de werkgever en de werknemer onmiddellijk en definitief onmogelijk maakt. Ontslag om een dringende reden mag niet meer zonder opzegging of vóór het verstrijken van de termijn worden gegeven, wanneer het feit ter rechtvaardiging ervan sedert ten minste drie werkdagen bekend is aan de partij die zich hierop beroept...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

‘Ik heb vandaag een brief binnen gekregen dat ik sinds 27-06-2011 onwettig afwezig ben geweest op me werk.’

Die brief is dus geen beëindigen om een dringende reden van uw arbeidsovereenkomst.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”