starten bij nieuwe werkgever tijdens de opzegperiode

tanteels
Topic Starter
Berichten: 3

starten bij nieuwe werkgever tijdens de opzegperiode

#1 , 03 jul 2011 08:59

Ik had een vraag, sinds 1 juli zit ik in lijn opzegperiode, ik heb zelf mijn ontslag gegeven. de opzegtermijn is wettelijk max 6 weken. ik heb tijdens mijn opzegperiode 2 weken betaald verlof en de andere 3 weken zijn overuren die ik opneem, mijn laatste effectieve werkdag is dus 11 juli. ik start op 18 juli bij mijn nieuwe werkgever. Mag dit,, dat er twee werkovereenkomsten lopen tegelijkertijd? mijn huidige werkgever, heeft alles op papier gezet, maar nog niet ondertekent, maar ik heb wel twee getuigen van de afspraak betreft de laatste werkdag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 03 jul 2011 12:06

Mag dit,, dat er twee werkovereenkomsten lopen tegelijkertijd? mijn huidige werkgever, heeft alles op papier gezet, maar nog niet ondertekent, maar ik heb wel twee getuigen van de afspraak betreft de laatste werkdag.
dit mag , maar theoretisch blijft 15 augustus je laatste werkdag , enig probleem kan de betaling van de feestdagen 21 juli en 15 augustus zijn wel stilletjes zwijgen als beiden u volledige feestdagen betalen en voor die maand bij 2 werkgevers kan je geen extra verlofdagen krijgen je kan maximum 24 dagen verlof hebben in de 6 dagenweek


kb 18/4/1974
Art. 9. De betaling van het loon voor een feestdag, een vervangingsdag of een inhaalrustdag valt ten laste van de werkgever die de werknemer op dat ogenblik in dienst heeft.
Wanneer de werknemer gelijktijdig bij verscheidene werkgevers in dienst is, betaalt ieder van dezen een aandeel in het loon, in evenredigheid met de arbeid die in zijn dienst is verricht.

tanteels
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 03 jul 2011 20:46

aangezien ik in de verkoop aan de kust werk: zijn (de zondagen en )de feestdagen, hetzelfde als een gewone werkdag.
Mijn winkel is 7 op 7 open en daardoor tellen de feestdagen niet als dubbel (kustregio andere wetgeving) zei mijn werkgever.
dus mijn werkgever zal mij betalen tot de 11 de juli, en mijn 114 overuren zo betalen. dat zal dan wel ok zijn om de 18 de te beginnen op mijn nieuw werk.
nu een nieuwe vraag, mijn 1ste verkoopster word gerante in mijn plaats, de voordelen van gerante te zijn , is ondermeer maaltijdcheque's, als verkoopster kreeg ze die niet; nu zegt onze werkgever dat ze 6 maand moet wachten op de cheque's ,aangezien ze terug in proefperiode zit voor winkelverantwoordelijke te worden, klopt dit?

Reclame

xena

#4 , 03 jul 2011 23:34

aangezien ik in de verkoop aan de kust werk: zijn (de zondagen en )de feestdagen, hetzelfde als een gewone werkdag.
Mijn winkel is 7 op 7 open en daardoor tellen de feestdagen niet als dubbel (kustregio andere wetgeving) zei mijn werkgever.
dus mijn werkgever zal mij betalen tot de 11 de juli, en mijn 114 overuren zo betalen. dat zal dan wel ok zijn om de 18 de te beginnen op mijn nieuw werk.
nu een nieuwe vraag, mijn 1ste verkoopster word gerante in mijn plaats, de voordelen van gerante te zijn , is ondermeer maaltijdcheque's, als verkoopster kreeg ze die niet; nu zegt onze werkgever dat ze 6 maand moet wachten op de cheque's ,aangezien ze terug in proefperiode zit voor winkelverantwoordelijke te worden, klopt dit?
als je werkt op een feestdag heb je recht op een betaalde dag inhaalrust als je werkgever geen feestdagloon heeft betaald alsook geen betaalde inhaalrust heeft toegekend kan je dit best melden aan je vakbond heb je overuren gemaakt op een zondag of op een feestdag moet er een toeslag zijn van 100% ipv 50%

4 JANUARI 1974. - Wet betreffende de feestdagen. -
Art. 11. Wanneer een werknemer tijdens een feestdag werd tewerkgesteld, heeft hij recht op een inhaalrust......
Deze rust wordt toegekend binnen de zes weken welke op de feestdag volgen.
Art. 14. § 1. De werknemer heeft recht op loon voor elke feestdag of vervangingsdag, tijdens welke hij niet werd tewerkgesteld, evenals voor elke inhaalrustdag.

arbeidswet 16/3/1971
Art. 29. § 1. Overwerk wordt betaald tegen een bedrag dat ten minste 50 pct. hoger is dan het gewone loon. Deze vermeerdering bedraagt 100 pct. voor overwerk op zondag of op de rustdagen toegekend krachtens de wetgeving op de betaalde feestdagen.


als je het recht op die maaltijdcheque's niet kunt afleiden uit een rechtsbron kan de werkgever vrij beslissen of hij er geeft of ni , die proefperiode is wel voor de functie niet voor de arbeidsovereenkomst

tanteels
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 04 jul 2011 07:51

:P dank je wel, xena. ik heb alweer iets bijgeleerd, en zal mij verder informeren bij mijn vakbond, om het nodige te doen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”