Vervanginscontract of ander?

Bart27
Topic Starter
Berichten: 1

Vervanginscontract of ander?

#1 , 01 jul 2011 21:47

Goedenavond,

Ik zou graag even beroep doen op jullie kennis, ik heb een vervangingscontract voor een zieke collega. Maar omdat ik op internet las dat er een datum zou moeten staan, en deze staat nergens vermeld zou dit een contract zijn van onbepaalde duur?


Stukje tekst van men contract:
'Ter vervanging van *****, wiens overeenkomst geschorst werd wegens ziekte. De arbeidsovereenkomst eindigt onmiddelijk bij werkhervatting van de vervangende werknemer, zelfs bij gedeeltelijke werkhervatting.

Klopt mijn vermoeden en heb ik eigenlijk wettelijk een contract getekend voor onbepaalde duur ? En dus kunnen ze me niet zomaar ontslaan (als de zieke terugkomt ..)?


Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2011 10:11

Ik denk dat dit juist een contract is van bepaalde duur, daar er duidelijk staat de arbeidsovereenkomst eindigt onmiddelijk bij de werkhervatting.

Kan mis zijn hoor, er zijn hier wel vakbond mensen op dit forum die dit perfekt weten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 02 jul 2011 12:47

Heb ooit gewerkt met contracten voor een bepaald werk (niet bpeaalde duur), waarbij het contract eindigde bij einde werken. Misschien iets gelijkaardigs?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 02 jul 2011 21:24

vervangingscontracten hoeven geen datum te bevatten. Is dus géén onbepaalde duur, maar gewoon een vervangingscontract

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”