Nederlandse werkgever

Ivo01
Topic Starter
Berichten: 1

Nederlandse werkgever

#1 , 29 jun 2011 22:33

Ben woonachtig in België, en heb Belgische nationaliteit. Heb de mogelijkheid om voor een Nederlands bedrijf te werken met mijn werkgebied hier in België maar ze hebben geen vestiging hier in België.
Hoe zit het met de wetgeving ivm de arbeids wetgeving, belastingen, bedrijfswagen enz ...
Alsook qua verloning moet ik ergens rekening mee houden om het netto loon te kunnen vergelijken met mijn huidige hier in België.
Alvast bedankt voor enige verduidelijking.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 jun 2011 06:49

Je kan eventueel, gezien je werkgebied België is, in je arbeidsovereenkomst zetten dat je een overeenkomst volgens volgens Belgisch arbeidsrecht hebt. Makat het voor jou al wat gemakkelijker, maar natuurlijk voor dat Nederlands bedrijf juridisch een stuk lastiger ;).

Voor Nederlandse arbeidswetgeving ga je best naar de Nederlandse collega's (naam van hun website ontsnapt me even).

Er bestaat ook een goeie handleiding voor Belgische grensarbeiders (zoek in google op EURES)

Fiekes
Berichten: 95

#3 , 30 jun 2011 08:05

rechtenforum.nl - de Nederlanse tegenhanger van dit forum
grensinfopunt.nl - veel info voor grensarbeiders (en verhuizers)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”