Afhandeling laatste dag in buitenland?

fp64
Topic Starter
Berichten: 43

Afhandeling laatste dag in buitenland?

#1 , 27 jun 2011 09:29

Beste

Op 15 juli doe ik mijn laatste dag als afsluiting van de opzegperiode.
Ik ben tewerkgesteld te Hasselt in een Belgisch bedrijf.
Mijn baas wil evenwel dat ik voor mijn laatste dag, voor het afhandelen van administratie en vooral voor het inleveren van mijn bedrijfsvoertuig, naar het Nederlandse moederbedrijf ga te Tilburg.
Hoe ik dan terug thuis geraak is maar mijn probleem.

Kan dit? Is mijn baas niet verplicht dit in Hasselt op de maatschappelijke zetel van het bedrijf waar ik contract heb, af te handelen?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jun 2011 12:58

Als contract effectief over Hasselt spreekt, zou ik de auto in Hasselt achterlaten. Als men die auto per se in Tilburg wil zien, zou ik daarmee akkoord gaan, op voorwaarde dat ze schriftelijk akkoord gaan met het betalen van de taxi naar huis.

Hasselt-Tilburg is een afstand die (gezien je wss het openbaar vervoer moet nemen) een onredelijke eis is van de werkgever.

fp64
Topic Starter
Berichten: 43

#3 , 27 jun 2011 13:29

JPV, het contract vermeld niet de "standplaats" Hasselt, maar als Belgisch bedrijf (BVBA) vermeld het wel de maatschappelijke zetel (Hasselt) waar ik dus ook altijd gewerkt heb.

Inderdaad, als ik de auto naar Tilburg zou brengen, kan ik alleen met openbaar vervoer terug, wat meerdere uren naar me thuis zou zijn, en dus een behoorlijk bedrag kosten.
Bovendien lijkt het andere bedrijf te Nederland voor mij eerder een "toevallige" plaats (verblijfplaats baas) vermits ik niet voor dat bedrijf maar voor zijn Belgisch bedrijf werk.

Het is dus billijk als ik wil dat ofwel mijn laatste dag in België (Hasselt) wordt afgehandeld (vakantieattest, inleveren gsm, laptop, auto,....) ofwel als ik als blijk van goede wil toch naar Tilburg ga, ik er kan op staan dat ik zelf met de wagen terug rij en deze in Hasselt aan het bedrijf achter laat?

Alvast bedankt voor het advies

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”