ontslag zonder contract

tandartstom
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag zonder contract

#1 , 26 jun 2011 20:52

ik werk al 10 jaar als tandarts in een groepspraktijk zonder contract, zoals de meest tandartsen werken. Plots beslist de 'hoofd'BVBA, eigenaar van de praktijk om mij als practicus te omslaan, niet omwille van medische fouten, maar omdat de communicatie tussen de eigenaar en mezelf stroef verloopt. Kan ie me zomaar op straat zetten? Wat is er met de goodwill die ik opgebouwd heb gedurende 10 jaar, valt die volledig onder hun BVBA, of heb ikzelf hier ook een deel recht op de koek, al was het maar de patientengegevens? Hij stuurt me een factuur van een geval dat ik onder garantie had gepland in hun praktijk, maar de kans niet meer kreeg om die uit te voeren, ben ik verplicht aan zijn BVBA de kosten te betalen? Ik dacht dat ik een verplichting had ten overstaande van de patient, niet ten opzichte van de inrichtende BVBA, althans geen aansprakelijkheid (want geen aandeelhouder). Heb ik recht op de dossiers van patienten die door mij zijn behandeld en waarvoor ik een door mij gehandtekend getuigschrift heb afgeleverd?

tom

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding