recht op premie?

fba0512
Topic Starter
Berichten: 2

recht op premie?

#1 , 23 jun 2011 19:44

Hallo,

Mijn vrouw volgt een opleiding in afstandsonderswijs voor lerares lager onderwijs.

Om het wat draaglijker te maken, is zij vanaf januari 2011 in volledige loopbaanonderbreking (of tijdskrediet) en dit tot augustus 2011.
Nu heeft ze vorig maand haar ontslag gaan indienen (dat ingaat vanaf september 2011) met de hoop te kunnen beginnen als juf vanaf september;

Nu heeft ze te horen gekregen dat ze nog een half jaar (dus tot januari 2012) extra moet doen. Dit was financieel niet ingecalculeerd :-(

Heeft zij op één of andere manier toch nog recht een één of andere uitkering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jun 2011 20:32

gezien ze zelf ontslag heeft genomen in principe niet. Een aanvraag tot werkloosheidsuitkeringen kan je altijd proberen, maar er zal zeker een periode van sanctie zijn. het feit dat ze haar opleiding in afstandsonderwijs volgt, is niet echt een positief element.

Kan ze niet nog een half jaar werken?

fba0512
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 jun 2011 20:35

nee, want het enige dat ze nog moet doen tussen sept. en jan. is 1 week volledige stage...

Voor de rest is ze er met alles door.

En de voorbereiding voor z'n stage neemt ook al wel 2 à 3 weken in beslag:-(

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 23 jun 2011 20:42

die voorbereiding kan ze spreiden in de weekends ervoor, en die ene week kan ze toch verlof nemen op haar werk? Heb dat zelf ook lang zo gedaan.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jun 2011 09:13

nee, want het enige dat ze nog moet doen tussen sept. en jan. is 1 week volledige stage...

Voor de rest is ze er met alles door.

En de voorbereiding voor z'n stage neemt ook al wel 2 à 3 weken in beslag:-(
Dus alles bij elkaar een goeie maand? Dan kan ze toch voor de rest van die periode proberen om te werken? Als is het maar vervangingen voor zieke / zwangere /... collega's. Zal financieel gezien gunstiger zijn dan proberen aan een uitkering te geraken voor die maanden (zeker als je een sanctieperiode incalculeert.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”