Ontslag geven tijdens proefperiode - fee betaald ...

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Ontslag geven tijdens proefperiode - fee betaald ...

#1 , 17 jun 2011 13:05

Hallo,

Ik werk sinds kort op een firma, ze hebben mij gevonden via een selectiekantoor en hebben voor mij een fee betaald die overeenkomt met een 4tal maanden interimcontract bij hen, zodat ik direct een vast contract zou kunnen krijgen met proefperiode.

Nu na 2 maanden begin ik mij meer en meer aan vanalles te ergeren, maar dit is een lang verhaal en deze zaken doen er niet toe denk ik.

Ik denk er dus over om mijn opzeg te geven. In een proefperiode is dat 1 week, maar kunnen ze mij verder nog iets maken dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jun 2011 21:05

in principe niks. Heb je iets speciaals in je contract staan (niet-concurrentiebeding, ...)?

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#3 , 20 jun 2011 14:38

Neen, ik denk het niet.

Erg als ik het vind, ik ben gewoon te hoog opgeleid voor deze job.

Bedrijven vragen kennis van dit en kennis van dat en als puntje bij paaltje komt dan zit je gewoon de hele dag teksten uit te typen en mensen te bellen voor de meest simpele vragen.
Enkel in het Nederlands (ik heb dan nog talen gestudeerd en ze hamerden bij de indienstneming echt op die talenkennis) dan nog.

Voor mij hoeft een goedbetaalde job niet als ik mijn capaciteiten niet kan tonen ...

Maar dit even terzijde, ik neem mijn arbeidsovereenkomst nog eens door een lees wat er daar juist in staat vermeld.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 jun 2011 15:39

Mogelijks zet de werkgever je nu nog maar aan simpele klussen, om het zo gewoon te kunnen worden, en volgen binnen een paar maanden de echte jobs. Om daarom al na 2 maanden er de brui aan te geven ? Al met de werkgever zelf gesproken?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jun 2011 15:51

Ik sluit me bij bovenstaande post aan. Verder: zeg uw huidige job niet op voor je een nieuwe gevonden hebt (= contract effectief getekend is).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

xena

#6 , 20 jun 2011 17:22

ik neem mijn arbeidsovereenkomst nog eens door een lees wat er daar juist in staat vermeld.
met een 4tal maanden interimcontract
let wel op voor een ontslag(verbreking) bij een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur zijn de regels iets anders dan bij een gewone arbeidsovereenkomst , je zegt 1 week opzegging ik ben daar nog niet zo zeker van ; in principe kan je bij een arbeidsovereenkomst van 4 maanden geen proefperiode hebben voor de ganse periode van deze arbeidsovereenkomst indien u opzegt met 1 week na de (ongeldige)proefperiode kan u dit aardig wat kosten

arbeider of bediende ?
welke proefperiode is er overeengekomen ?

24 JULI 1987. - Wet betreffende de tijdelijke arbeid, de uitzendarbeid
Art. 5. Behoudens strijdige overeenkomst worden de eerste drie arbeidsdagen als proeftijd beschouwd. Tot bij het verstrijken van die tijdsduur mag ieder van de partijen de overeenkomst beëindigen, zonder opzegging noch vergoeding.

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#7 , 21 jun 2011 14:55

Bediende met contract opbepaald duur en een proefperiode van 6 maanden.

Bespreking met directie komt er idd nog aan, maar ik begin gewoon te denken dat deze job niks voor mij is, ook al door het gebrek aan gebruik van vreemde talen (ik moet zeker nog eens informeren of die wel gebruikt worden).

Ik wordt gebruikt vanuit ons hoofdkantoor om daar de jobs te doen waarvoor ze daar geen tijd hebben (lees:niet graag doen).
Probeer dan je motivatie maar eens te houden. En oh ja, al 2 maanden helemaal alleen zitten doet ook niet bepaald goed.

Rekruteringskantoor heeft mij een fiche laten zien met allemaal leuke taakomschrijving waarvan de helft pertinent onwaar is denk ik.

Enfin, ik zeg natuurlijk niks op voordat ik hen eerst de kans geef om het beter te maken.
En ik zie zeker wel dat ik een nieuw contract heb getekend. :-)

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#8 , 21 jun 2011 14:58

Wil nog even toevoegen dat zij om mij vast in dienst te nemen met een proefperiode van 6 maanden dus een fee van 4 maanden interimarbeid hebben moeten betalen aan het selectiekantoor.

Wat ongeveer overeenkomt op een brutsalaris per maand maal 3, uiteindelijk dus een fee van 12 keer brutomaandsalaris.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”