Ontslag geven tijdens bouwverlof

Lies87
Topic Starter
Berichten: 16

Ontslag geven tijdens bouwverlof

#1 , 15 jun 2011 13:05

Beste,

Ik ben momenteel bezig met een aantal testen en selectieproeven en vroeg mij het volgende af: ik werk als administratief bediende bij een bouwbedrijf en in juli hebben wij 3 weken bouwverlof. Stel dat ik nu een contract kan tekenen bij een andere werkgever en ik geef mijn ontslag tijdens dat bouwverlof (aangetekende brief, veronderstel ik?)... telt de datum van mijn aangetekende zending dan? Of de datum waarop het bedrijf de brief zal afstempelen? Ik veronderstel dat dat nl. 1 augustus is, de eerste werkdag na het bouwverlof. In dat geval, zou mijn opzegtermijn een volledige maand later beginnen, nl. op 1 september..

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Lies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan
Berichten: 739

#2 , 15 jun 2011 13:47

De datum van verzenden. U bewijst dit aan de hand van het verzendingsbewijs dat door BPost wordt afgestempeld. Het verzendingsbewijs is een rechtsgeldig document.

Als u het helemaal slim wil spelen gebruik geen envelop maar vouw uw brief in de vorm van een envelop. Op die manier kan uw (ex)werkgever niet beweren dat u een lege envelop verzonden hebt. + vermits er vermoedelijk niemand aanwezig gaat zijn om de post op te halen bij uw huidige werkgever, verstuurd u uw aangetekend schrijven tegelijkertijd ook gewoon. Vermeldt dit ook in uw ontslagbrief.

Lies87
Topic Starter
Berichten: 16

#3 , 15 jun 2011 14:28

Bedankt voor de uitleg en tips! Ik weet wat mij te doen staat ;-)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”