werkgever vraagt 4.5mnd opzeg ipv 6 weken

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: werkgever vraagt 4.5mnd opzeg ipv 6 weken

#16 , 01 jun 2011 12:44

...en dan is 3 maand de gulden middenweg. Probeer dit dus te bekomen bij uw werkgever, aangezien de kans ook groot is dat een arbeidsrechtbank ook dergelijke uitspraak zal dan (mogelijk zelfs korter).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Renske
Topic Starter
Berichten: 6

#17 , 01 jun 2011 12:51

Ok, bedankt voor de hulp iedereen.

xena

#18 , 01 jun 2011 17:49

...en dan is 3 maand de gulden middenweg. Probeer dit dus te bekomen bij uw werkgever, aangezien de kans ook groot is dat een arbeidsrechtbank ook dergelijke uitspraak zal dan (mogelijk zelfs korter).
met die verstande dat de inleidende zitting pas na het gerechtelijk verlof zal zijn en de uitspraak gewoonlijk 4 weken na datum volgt , dus in het beste geval als de zaak niet naar de rol wordt verwezen krijg je juist voor verstrijken van de maximum termijn een uitspraak

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 01 jun 2011 21:06

wat niet wil zeggen dat je die 3 maanden kan presteren en dan weggaan. Arbeidsrechtbank zal dan kijken of die 3 maand terecht was of niet.

Renske
Topic Starter
Berichten: 6

#20 , 21 jun 2011 20:15

Sinds ik mijn ontslagbrief ingediend heb, heb ik mijn werkgever niet meer gehoord of gezien.
Hij ging nog iets laten weten ivm ontslagtermijn, een datum voor gesprek doorgeven,..
Nu zijn we reeds 21 juni en ik weet nog van niets.

Als mijn werkgever niets laat weten, wil dit zeggen dat mijn voorgestelde opzegtermijn van 6 weken geldt?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 21 jun 2011 20:30

Hij zal al met goeie argumenten moeten afkomen waarom hij pas na die 6 weken zou reageren indien hij alsnog je voor de rechtbank zou dagen.

Renske
Topic Starter
Berichten: 6

#22 , 24 jun 2011 12:15

Hallo,
Ik heb eerder mijn verhaal reeds verteld onder 'werkgever vraagt 4.5 maanden opzegtermijn ipv 1.5 maand'.
Na het indienen van mijn ontslagbrief heeft mijn werkgever deze getekend, maar we waren het niet eens over de opzegtermijn. Hij heeft de brief getekend voor ontvangst en akkoord, maar heeft erop genoteerd dat de opzegtermijn nog meegedeeld wordt.
Dit alles was eind mei. We zijn 24 juni vandaag en ik heb mijn werkgever nog niet gehoord.

Wil dit zeggen dat mijn voorgestelde anderhalve maand doorgaat?

Bedankt voor alle info.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#23 , 24 jun 2011 14:02

verplaatst naar je andere topic (1 discussie = 1 topic)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”