individuele fiche (281.10) nog altijd niet gekregen

licen
Topic Starter
Berichten: 68

individuele fiche (281.10) nog altijd niet gekregen

#1 , 30 mei 2011 13:08

Beste,

Mijn vrouw heeft verlede jaar zelf ontslag gegeven om bij een ander bedrijf te gaan werken.
30 november was haar laatste werkdag.
Sindsdien heeft ze nog altijd niet haar individuele fiche gekregen.
Het bedrijf reageerd ook niet op de vraag om het op te sturen.

Wat kunnen wij doen zodat we toch nog deze fiche krijgen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mei 2011 14:13

Werkte het bedrijf met een "sociaal secretariaat" (Securex, SD Worx, ...)? Anders kan je eens proberen om rechtstreeks met het sociaal secretariaat contact op te nemen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

licen
Topic Starter
Berichten: 68

#3 , 30 mei 2011 14:51

Dit is mss wel een goed iedee.

Merci al allesinds!

Als er nog tips zijn, laat maar komen he!

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 01 jun 2011 10:31

“De schuldenaar van de inkomsten moet wel nog altijd een exemplaar op papier aan de verkrijger uitreiken.”(http://fiscus.fgov.be/interfaoifnl/publ ... ng2010.htm" onclick="window.open(this.href);return false;).

“Art.21.Bij het einde van de overeenkomst is de werkgever verplicht de werknemer alle sociale bescheiden en een getuigschrift te overhandigen...”(3 juli 1978 Arbeidsovereenkomstenwet).
‘sociale bescheiden’ dient mijns inziens ruim begrepen.

Maan uw werkgever aangetekend aan uw individuele fiche(281.10) te leveren binnen een door u daarin te bepalen redelijke termijn. Geeft hij hieraan geen tijdig en afdoende gevolg maak de zaak dan aanhangig bij uw vakbond of bij de Inspectie Sociale Wetten:
http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... ijn%2FView" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

RainDream
Berichten: 43

#5 , 16 jun 2011 10:00

Een mailtje naar jouw sociaal secretariaat en dat lukt ook wel hoor.
'k Heb dat ook zo gedaan, en ik kreeg dat zonder problemen.

dako
Berichten: 333

#6 , 16 jun 2011 11:35

In principe kan je alle fiches 281.10 nu ook al automatisch terugvinden op Tax on Web (ga ervan uit dat je deze wil opvragen voor je belastingbrief). Zeker als het loon via een sociaal secretariaat geregeld werd (wat in 99% van de werknemers zo is) worden deze automatisch electronisch doorgestuurd naar de fiscus, is trouwens verplicht geloof ik.

Op TOW is deze fiche automatisch ingevuld op je belastingbrief, maar je kan deze indien gewenst ook bekijken/afdrukken.

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#7 , 16 jun 2011 12:46

Tax-on-web is inderdaad het beste in dit geval ...

Als je daar nog nooit mee gewerkt hebt, moet je wel dringend ofwel trachten in te loggen met je e-ID en een kaartlezer ofwel de tokens aanvragen voor toegang zonder e-id.

Via TOW heb je iets meer tijd om alles in te dienen, maar de tijd begint toch te dringen.

Ik zou toch op zeker spelen, voor het geval het bedrijf maar blijft op zicht te laten wachten ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Fore
Berichten: 1298

#8 , 16 jun 2011 12:53

Heb onlangs nog e-card readers zien liggen in een C. voor enkele euro.

Alhoewel ik de mijne gratis heb gekregen, al weet ik niet meer waar
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 jun 2011 13:41

Op TOW is deze fiche automatisch ingevuld op je belastingbrief, maar je kan deze indien gewenst ook bekijken/afdrukken.
Dat laatste heb ik blijkbaar nog niet gevonden. Dat de fiche ingevuld is op de aangifte, dat is inderdaad zo, maar dat je de fiche zelf kan opvragen, daar heb ik nog niets van gemerkt. Misschien erover gekeken? Kan iemand me zeggen waar dit juist te vinden is op Tax-on-Web?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jojan
Berichten: 739

#10 , 16 jun 2011 13:51

Bij mijn vrouw stond overigens niet alles van haar 281.10 ingevuld. Dus nakijken is hoe dan ook de boodschap.

jojan
Berichten: 739

#11 , 16 jun 2011 18:45

Dat laatste heb ik blijkbaar nog niet gevonden. Dat de fiche ingevuld is op de aangifte, dat is inderdaad zo, maar dat je de fiche zelf kan opvragen, daar heb ik nog niets van gemerkt. Misschien erover gekeken? Kan iemand me zeggen waar dit juist te vinden is op Tax-on-Web?
Dat staat niet op bij tax on web maar op MyMinFin - je kan op de beginpagina kiezen tussen mijn aangifte en mijn fiscaal dossier. Bij uw fiscaal dossier kan u kijken welke documenten er allemaal verzonden zijn naar de belastingsdienst waaronder alle taxfiches.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#12 , 17 jun 2011 07:36

Op TOW is deze fiche automatisch ingevuld op je belastingbrief, maar je kan deze indien gewenst ook bekijken/afdrukken.
Dat laatste heb ik blijkbaar nog niet gevonden. Dat de fiche ingevuld is op de aangifte, dat is inderdaad zo, maar dat je de fiche zelf kan opvragen, daar heb ik nog niets van gemerkt. Misschien erover gekeken? Kan iemand me zeggen waar dit juist te vinden is op Tax-on-Web?
je kan elke fiche bekijken via een verrekijkerlogotje links op het scherm in de rij waar een getal ingevuld staat op tax on web.

dus bvb:


A. GEWONE BEZOLDIGINGEN.


1. Wedden, lonen, enz. (andere dan bedoeld in 13, a en 14, a) :

a) volgens fiches : 250

Zal je het links in de rij van 250 vinden .

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 17 jun 2011 09:28

Mmm, dan zal het voor volgend jaar zijn, want mijn aangifte is al binnengeleverd en enkel nog maar via PDF beschikbaar...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jojan
Berichten: 739

#14 , 17 jun 2011 11:05

Tom, je kan het nog altijd bekijken via je dossier zoals ik al zei in mijn eerdere post!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”