Nazicht loonbrief

Vino1952
Topic Starter
Berichten: 6

Nazicht loonbrief

#1 , 29 mei 2011 21:39

Hoi iedereen,

Ben jammerlijk genoeg na vele jaren dienst ontslagen. In de helft van mijn ontslagperiode beslist men dat ik mag thuisblijven. Heb intussen mijn C4 ontvangen en een laatste loonbriefje.
Waar kan ik als niet-gesyndiceerde dit loonbriefje laten nazien ?

Dank voor reacties !!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 mei 2011 21:55

bij een advocaat of een vakbond :)

Vino1952
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 29 mei 2011 22:23

Dank U Moderator, maar als je al die tijd aan de zijde van het management hebt gestaan, hebt ge wel het één het ander meegemaakt met de vakbond.
Om dan op het einde van je carriëre nog je jas te moeten omdraaien, daar heb ik moeite mee.
Advokaat : ok, als het niet anders kan, maar die mannen zijn nogal duur :(
Misschien de hulpkas ? Weet iemand dat ?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 mei 2011 08:10

Hulpkas zorgt voor de administratie van werkloosheidsuitkeringen, niet voor controle van juistheid van loonbrieven. Dat laatste is nu eenmaal waarvoor je betaalt en bij een vakbond aangesloten bent (tenzij je natuurlijk privé-hulp inroept)

Ik werk zelf bij een vakbond en heb ook problemen met standpunten van Unizo. Dat wil niet zeggen dat ik me niet zal aansluiten bij unizo indien ik vragen over zelfstandigheid zou hebben, gezien ze nu eenmaal dé (betaalbare) experts zijn op het vlak van zelfstandigheid.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 30 mei 2011 12:51

Uw ziekenfonds?

xena

#6 , 30 mei 2011 16:50

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

xena

#7 , 30 mei 2011 16:54

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Vino1952
Topic Starter
Berichten: 6

#8 , 30 mei 2011 18:58

xena,

Geef eens iets meer uitleg over inspectie van de sociale wetten, welke instelling bedoelt ge ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 mei 2011 19:22

Ik vraag me af waarom je loon brief nu niet in orde zou zijn !

Als je al die jaren daar dicht bij de direktie heeft gewerkt, en nu ineens na ontslag niks meer goed is!

Ik zou toch ook vragen bij me zelf stellen!

sorry hoor!
 
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 30 mei 2011 19:53

Hij zegt toch niet dat het niet goed is, hij wil gewoon controle daarop. Als je als manager (<> directie) weet dat het bedrijf het niet nauw neemt met alle regels (waarbij ik niet zeg dat dit zo is), is het logisch dat hij dit laat nakijken.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 30 mei 2011 20:00

Uw ziekenfonds?
maar natuurlijk ; en kan je zich bij het ziekenfonds ook laten inschrijven als werkloze ?
Ik heb het hier wel niet over inschrijven, maar over nazicht. Bij een deftig en goed georganiseerd ziekenfonds zijn ze bereidwillig en is dat mogelijk.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”