kunnen ze je ontslaan wegens langdurig ziekte

Jeff_Mir
Topic Starter
Berichten: 27

kunnen ze je ontslaan wegens langdurig ziekte

#1 , 27 mei 2011 14:25

ik ben een jaar werkzaam als poetsvrouw, maar in januari ben ik ziek gevallen (wacht op een ooroperatie) en heb ik vernomen dat ik een versleten onderrug heb, ik neem drie keer per dag zware medicatie voor de pijn te verzachten..
het werk doet heel moeilijk en vraagt telkens wanneer ik terug kom, ik ga altijd naar mijn huisarts en die zegt dat ik eigenlijk niet meer in staat ben om die job uit te oefenen, en dat ik beter kan wachten tot ze me ontslaan.. in het verleden heb ik ook zware jobs gedaan en denk dat dit de resultaat is, ook is er een verschil van halve cm van mijn ene been naar het andere, dit word nu verholpen door een aangepaste schoen,, maar die letsel in mijn rug is blijvend..
wat moet ik en kan ik doen!
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 mei 2011 14:50

Om je rechten maximaal te vrijwaren: ziektebriefjes blijven indienen indien je ziek bent en wachten tot je werkgever je ontslaat wegens definitieve arbeidsongeschiktheid.

Jeff_Mir
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 27 mei 2011 15:10

heb altijd al de ziekenbriefjes ingeleverd.. maar nu zijn ze opeens niet meer zo vriendelijk tegen mij.. ben 36 jaar en heb mn hele leven gewerkt... maar door de pijn in mijn rug 'zeurende pijn' heeft de dokter gezegd dat ik geen werk meer mag doen die belastend is voor mijn rug..
wat gebeurd er dan als ze mij ontslaan?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 mei 2011 16:06

dan heb je recht op werkloosheidsuitkering (er is wel geen opzegtermijn/ontslagvergoeding). Werk je in de schoonmaak of als dienstencheque-medewerkster?

Jeff_Mir
Topic Starter
Berichten: 27

#5 , 28 mei 2011 15:56

hallo

ja schoonmaak met dienstenchecques!
32 uur

gr

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 28 mei 2011 21:41

ik had enkel nog iets extra's voor schoonmaak te zeggen, dus sorry :)

Jeff_Mir
Topic Starter
Berichten: 27

#7 , 30 mei 2011 08:20

ik werk toch als poetsvrouw, of begrijp ik het nu verkeerd...-)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 30 mei 2011 16:10

dienstencheques & schoonmaak zijn 2 aparte sectoren (schoonmaak is alles wat industrieel/kantoren is)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”