Contract maar niet mogen beginnen - freelance

GoldWing
Topic Starter
Berichten: 1

Contract maar niet mogen beginnen - freelance

#1 , 27 mei 2011 09:18

Ik wist niet goed waar dit te plaatsen.
Ik ben momenteel freelance consultant (onder een bvba) bij een multinational
Onlangs is dat contract in onderling overleg stopgezet om ergens anders te kunnen/mogen beginnen.
Ik heb hiervoor wel degelijk een nieuw contract getekend voor 6 maanden (met 30 dagen proefperiode) bij de nieuwe firma.
Gisteren belt die firma doodleuk dat hun budgetten herzien zijn en ik niet kan beginnen.
Dit heb ik dus nog nooit meegemaakt en vind ik absoluut niet kunnen.

Kan ik hier iets tegen doen en een schadevergoeding oid eisen ?
Dit gaat me werkelijk 1000-en euro's kosten, aangezien ik dus vanaf 1 juni geen opdracht meer heb.

Als deze vraag in een ander forumdeel thuishoort, vermeld het dan gewoon.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mei 2011 09:34

Wat staat er in uw contract over het opzeggen van het contract voor het uitgevoerd kan worden? Is daar geen schadevergoeding gestipuleerd? Ik ga er toch van uit dat jij als "leverancier van diensten" het contract hebt opgemaakt met jouw contractvoorwaarden, niet?

In ieder geval: dit is een "leverancier - klant" probleem, niet echt een "werknemer - werkgever" probleem. Er is dus sprake over een verbreking van het contract. En als dit contract geen verbrekingsvergoeding vermeld, zal je er één moeten overeenkomen met uw klant, of het tot een rechtzaak laten komen en een rechter een billijke schadevergoeding laten bepalen, vermoed ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”