DRINGENDE REDEN ontslag / Handelsvertegenwoordiger

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: DRINGENDE REDEN ontslag / Handelsvertegenwoordiger

#16 , 24 mei 2011 16:43

Het feit dat de controlearts zijn bericht in de verkeerde brievenbus heeft gedeponeerd, .
Hoe bewijs je zo iets?
Het zou goed mogelijk kunnen zijn, dat de zieke, die ondertussen op verlof in Frankrijk was, bij zijn thuiskomst de kaart van de controlearts in zijn brievenbus heeft gevonden, en wetende welke gevolgen daaruit zouden kunnen voortvloeien, deze kaart vlug in de bus van zijn buurman heeft gestoken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fp64
Berichten: 43

#17 , 24 mei 2011 16:47

Het feit dat de controlearts zijn bericht in de verkeerde brievenbus heeft gedeponeerd, .
Hoe bewijs je zo iets?
Het zou goed mogelijk kunnen zijn, dat de zieke, die ondertussen op verlof in Frankrijk was, bij zijn thuiskomst de kaart van de controlearts in zijn brievenbus heeft gevonden, en wetende welke gevolgen daaruit zouden kunnen voortvloeien, deze kaart vlug in de bus van zijn buurman heeft gestoken.
Ligt die bewijslast bij de zieke of de arts?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 mei 2011 16:51

Het zou goed mogelijk kunnen zijn, dat de zieke, die ondertussen op verlof in Frankrijk was, bij zijn thuiskomst de kaart van de controlearts in zijn brievenbus heeft gevonden, en wetende welke gevolgen daaruit zouden kunnen voortvloeien, deze kaart vlug in de bus van zijn buurman heeft gestoken.
In dat geval zal de buurman kunnen bevestigen dat de kaart pas in zijn bus zat toen de buurman terug was uit verlof, en niet op de dag dat de controle-arts langsgekomen was.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 26 apr 2013 11:36

Het feit dat de controlearts zijn bericht in de verkeerde brievenbus heeft gedeponeerd, is dat geen klein maar zeer belangrijk detail?
Immers zelfs als de "zieke" thuis was geweest de dag na bezoek door controlearts, had hij onwetend kunnen geweest zijn van de arts zijn bericht.
dat zou je dan op het controlekaartje moeten kunnen zien (verkeerd huisnummer), anders lijkt het me niet aanvaardbaar.

De werkgever zal (uit voorzorgsprincipe) trouwens een dubbel daarvan krijgen én meer dan waarschijnlijk een aangetekende zending versturen om de gemiste controle te melden. Deze zal die dan ook maar later afgehaald hebben én dan blijft het feit dat hij zijn werkgever de afwezigheid niet gemeld heeft....

LynnM
Topic Starter
Berichten: 10

#20 , 26 apr 2013 11:37

Hoe delete ik een POST?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 26 apr 2013 14:04

kan je niet. Indien er grondige argumenten zijn, kunnen we posts verwijderen, maar ik zie niet in hoe je nu nog herkenbaar zou zijn en wat je dat als "studente rechten" van nadeel zou opleveren.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”