DRINGENDE REDEN ontslag / Handelsvertegenwoordiger

LynnM
Topic Starter
Berichten: 10

DRINGENDE REDEN ontslag / Handelsvertegenwoordiger

#1 , 23 mei 2011 17:09

Deleted
Laatst gewijzigd door LynnM op 26 apr 2013 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 23 mei 2011 17:47

Effe een bijvraagje:

Hoe komt het dat deze in de foute brievenbus zat? Staat er geen huisnummer op?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

LynnM
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 23 mei 2011 18:37

Jawel, de controle arts heeft zich vergist gewoon..

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 23 mei 2011 20:19

hoeveel tijd zat er tussen het bezoek van de controlearts en het einde van de reis in Frankrijk?

LynnM
Topic Starter
Berichten: 10

#5 , 24 mei 2011 09:57

-
Laatst gewijzigd door LynnM op 24 mei 2011 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 24 mei 2011 10:14

Maar de werkgever is niet verwittigd en de termijn om zich daarna nog aan te bieden is véél te zwaar overschreden. Correct ontslag om dringende reden dus.

Trouwens: in je eerste post was het 2 weken, nu is het al 4 weken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 mei 2011 10:28

Trouwens: in je eerste post was het 2 weken, nu is het al 4 weken.
Dit wou ik ook aanhalen, maar je was me voor.

Misschien niet echt relevant, maar wat was de reden van de reis naar Frankrijk? Ik zou er als werkgever ook niet echt mee kunnen lachen als een werknemer plots twee maand ziek is en in Frankrijk blijkt te zitten. Als je twee maand ziekteverlof krijgt, kan je toch verwachten een controlearts over de vloer te krijgen, niet?

Ik ken genoeg mensen met een dokter in de vrienden- of familiekring die wel al eens een briefje schrijft voor een werk, als er eens iets te doen is en het verlof bijna op. Ik zeg niet dat het hier het geval is, maar ik haal het maar even aan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LynnM
Topic Starter
Berichten: 10

#8 , 24 mei 2011 10:31

De werknemer verbleef 4 weken in Frankrijk. Mogelijks op het platteland om tot rust te komen en te herstellen.

Maar is het niet zo dat na 30 dagen gewaarborg loon, de werknemer onder ziekenkas valt.
Laatst gewijzigd door LynnM op 24 mei 2011 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 24 mei 2011 10:33

Moet wel een zeer zware ziekte geweest zijn ( 2 maanden ziekteverlof) om dan nog 4 weken op verlof te kunnen gaan naar Frankrijk. Werk poster soms bij De Lijn? :lol:

LynnM
Topic Starter
Berichten: 10

#10 , 24 mei 2011 10:36

Haha neen, poster is studente rechten die werknemer vrij wil krijgen :-p

Ik vind zoveel rechtspraak waaruit blijkt dat hij "in fout" is en dat de dringende reden gegrond is.
Maar ik denk dat ik daar wel een sterk argument heb door te zeggen dat de werkgever niet langer bevoegd was voor het zenden van een controlearts op 3 juli..

Lightning

#11 , 24 mei 2011 10:46

Misschien dat u i.v.m. uw laatste argument het volgende best eens leest:
http://www.archivesolidaire.org/scripts ... obid=34842" onclick="window.open(this.href);return false;

LynnM
Topic Starter
Berichten: 10

#12 , 24 mei 2011 10:49

Ja ik weet het.. Heel wat RS en RL spreken mij tegen. Maar ik zoek dus argumenten in mijn voordeel =) In mijn nadeel heb ik er ook al voldoende..zucht.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#13 , 24 mei 2011 11:24

Lynn, werk bij vakbond en kan ook geen argument vinden waarom je die dringende reden zou aanvechten. Ik zie niet in waarom de werkgever niet bevoegd zou zijn om een controlearts te sturen. Je blijft onder contract van de werkgever, ook al ben je niet geschikt om te werken.

fp64
Berichten: 43

#14 , 24 mei 2011 15:42

Het feit dat de controlearts zijn bericht in de verkeerde brievenbus heeft gedeponeerd, is dat geen klein maar zeer belangrijk detail?
Immers zelfs als de "zieke" thuis was geweest de dag na bezoek door controlearts, had hij onwetend kunnen geweest zijn van de arts zijn bericht.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 24 mei 2011 15:46

De topic starter heeft het eerste bericht weggehaald. Ik vermoed dan ook dat ze niet meer op verdere reactie zit te wachten?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”